نسخه چاپی

شمار كشته‌های برف و كولاك در شرق آمریكا به 17 تن رسید

همزمان با ادامه برف و كولاك در مناطق شرقی آمریكا، معاون رئیس‌جمهور این كشور به دلیل شرایط بد جوی در واشنگتن مجبور شد در بازگشت از تركیه، در میامی ساكن شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، ادامه بارش شدید برف و وزش بادهای پرسرعت مناطق شرقی آمریکا را عملا فلج کرده، ده‌ها هزار مسافر را سرگردان کرده و به مسدود شدن راه‌های ارتباط درون و بیرون شهری منجر شده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، هشدارهای چند روز گذشته اداره هواشناسی آمریکا موجب شده تا اغلب 80 میلیون نفری که در مسیر طوفان زمستانی شرق آمریکا قرار دارند در خانه‌های خود بمانند. با این حال تاکنون دستکم 17 نفر در حوادث ناشی از طوفان بارندگی، از جمله حوادث رانندگی، جان خود را از دست داده‌اند.

کارشناسان آمریکایی می‌گویند انتظار دارند که شرایط بد جوی دستکم تا اوایل وقت روز یکشنبه (به وقت محلی) ادامه یابد و احتمال بارش بیشتر برف هم وجود دارد.

طوفان و بارندگی اخیر در آمریکا از سوی مقامات این کشور «تاریخی» توصیف شده است. «رایان مائو» از کارشناسان هواشناسی می‌گوید: «این یکی از رخدادهایی خواهد بود که یک بار در یک نسل رخ می‌دهد، از آن چیزهایی که والدینتان تعریف می‌کردند و می‌گفتند که هوا چقدر افتضاح بود.»

شنبه شب کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا که از ترکیه به واشنگتن بازمی‌گشت، به دلیل برف و کولاک مسیر خود را تغییر داده است. قرار است بایدن تا آرام شدن هوا در میامی مستقر شود.

۱۳۹۴/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...