نسخه چاپی

شرح دعای روز نهم ماه رمضان

عکس خبري -شرح دعاي روز نهم ماه رمضان

در دعای روز نهم ماه مبارك رمضان می خوانیم: 'اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِكَ الْواسِعَتِ وَاهْدِنی فیهِ لِبَراهینِكَ السّاطِعَتِ وَخُذْ بِناصِیتی اِلی مَرْضاتِكَ الْجامِعَتِ بِمَحَبَّتِكَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ.' خدایا قرار ده برایم در این روز بهره ای از رحمت وسیعت و راهنمایی ام كن در این ماه به سوی دلیل های درخشانت و مرا به سوی موجبات خوشنودی همه جانبه ات سوق ده به حق محبتت ای آرزوی مشتاقان.


به گزارش نما به نقل از فارس، مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی، شرح كوتاهی بر دعاهای روزانه ماه مبارك رمضان دارد. این عالم ربانی در بخشی از شرح دعای روز نهم می گوید: هر ظالمی كه به جزای خودش می رسد، عبرتی است برای آدم كه با دیدن آن می تواند خداشناس شود.

شرح فرازهای دعا

آیت الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز 'اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِكَ الْواسِعَتِ' می گوید: خدایا، من را از رحمت واسعه خودت نصیب گردان. برای استجابت این دعا باید چه كنیم؟ باید به زیردستمان كمك كنیم. اگر وضع مالی كسی خوب است، برای دختران دم بخت مستمند جهاز تهیه كند. در این صورت دعا درباره او مستجاب می شود و اگر زلزله شود، زیر آوار نمی ماند؛ چون رحمت خدا شامل حال او شده است.

این استاد برجسته اخلاق در ادامه در شرح 'وَاهْدِنی فیهِ لِبَراهینِكَ السّاطِعَتِ' می گوید: خدایا من را هدایت كن به ادله روشن خودت. خدا دلیل های روشنی دارد كه ما را به آن ادله روشن، هدایت می كند. هر ظالمی كه به جزای اعمالش می رسد، عبرتی است برای ما. آدم با دیدن این عبرت ها می تواند خداشناس شود.

آیت الله مجتهدی تهرانی در ادامه در شرح 'وَخُذْ بِناصِیتی اِلی مَرْضاتِكَ الْجامِعَتِ' می گوید: من را به سمت موجبات خوشنودی و رضایت خودت ببر. از من راضی باش هرچند كه بد كردم و عمرم را به بطالت مصرف كردم. حالا آمده ام و من را به سمت رضایت خودت ببر. از من خشنود شو و رضایت جامع داشته باش.

وی تاكید می كند: باید تمام عیب ها را از خود دور كنم، و با غیبت نكردن، حلال كردن مال و... این دعا درباره ام مستجاب شود. تا مردم از ما راضی نشوند، خدا از ما راضی نمی شود.

آیت الله مجتهدی تهرانی درباره 'بِمَحَبَّتِكَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ' در دعای روز نهم ماه مبارك رمضان می گوید: این دعاها را درباره من مستجاب كن، به حق دوستی خودت ای آروزی مشتاقان. این طور می گوییم چون خدا نسبت به ما دوستی دارد و خدا صد برابر محبت والدین به اولاد، ما را دوست دارد. روایت است كه دوستی صد درجه دارد كه 99 بخش آن مخصوص خدا است و یك درجه آن بین مخلوقات تقسیم شده و خدا در همان یك بخش نیز، سهم دارد. خدایا این دعاها را به محبت خودت درباره ما مستجاب كن.

۱۳۹۱/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...