نسخه چاپی

ارتش سوریه شهر استراتژیك ربیعه را آزاد كرد

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود، شهر استراتژیك ربیعه در شمال استان لاذقیه را آزاد كرده اند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، ارتش سوریه وارد شهر ربیعه در شمال استان لاذقیه شده و پیشروی‌های خود را در روستاهای الشاکریه، بیت عوان، بیت عیوش و ریان که در غرب شهر ربیعه قرار دارند، ادامه داده است.



خبرگزاری رویترز هم این گزارش را تایید کرده است.



سایت سوریه الان نوشت، در این عملیات ارتش سوریه که با پشتیبانی نیروی هوایی سوریه انجام شد، شماری از ترویست‌‎ها کشته و مجروح شدند.



گفتنی است ارتش سوریه در پی پیشروی‌های اخیر خود، کنترل تمامی تپه‌های حومه لاذقیه و همچنین روستاهای حلوه غربیه، حلوه شرقیه، بیت ابلق، بیت عرب و الاملیک را در اختیار گرفته است.



ربیعه دومین شهر در استان لاذقیه است که در کمتر از دوهفته توسط ارتش سوریه آزاد شده است. ارتش سوریه در تاریخ 22 دی (12 ژانویه) شهر استراتژیک سلما را آزاد کرد.



همچنین نیروهای ارتش سوریه کنترل روستای قطر الواقعه در جنوب شهر باب در حومه شرقی حلب را در اختیار گرفته‌اند.



یک منبع نظامی ارتش سوریه اعلام کرد نیروهای ارتش موفق شدند مناطقی در شمال و شرق و همچنین در جنوب شهر شیخ مسکین در شمال شهر درعا را به طور کامل در اختیار گیرند و بیش از 30 تن از عناصر تکفیری را کشتند و زخمی کردند.



در همین حال گروه های تروریستی به کشته شدن 7 تن از عناصر خود و زخمی شدن شماری دیگر در کمین نیروهای ارتش در راه ارتباطی غباغب و الجامعات در حومه شمالی درعا اذعان کردند.



یگانی از ارتش سوریه در عملیاتی در شهر حلب و حومه السویداء، مواضع و خطوط امداد رسانی گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را منهدم کردند.



این گزارش حاکی است، در این عملیات 13 تن از عناصر تروریستی در منطقه اللطامنه در حومه حماه به هلاکت رسیدند.



سوریه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی های مرگبار است؛ در ناآرامی‌های سوریه تاکنون بیش از 250 هزار نفر کشته و میلیون‌ها تن بی خانمان شده‌اند.

۱۳۹۴/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...