نسخه چاپی

توضیحات رئیس دانشگاه الزهرا(س) درباره شوی لباس

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: عكس‌هایی كه با عنوان شوی لباس در دانشگاه الزهرا منتشر شده، برنامه شخصی است. این برنامه هیچ ربطی به دانشگاه الزهرا(س) نداشته و این دانشگاه مجوزی صادر نكرده است.

به گزارش نما به نقل از برنا، انسیه خزعلی افزود: این هیاهویی که به راه افتاده است، شاید برای تحت تاثیر قرار دادن طرح پرنیا در دانشگاه است؛ طرحی که عنوان آن لباس اجتماع و حجاب(ایرانی-اسلامی) است و ان شاءالله به زودی به ثمر می رسد. در واقع گروهی از دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ و تعدادی از دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) این برنامه را برگزار کردند و کاملا برنامه فردی و شخصی بوده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان شیطنت و عکس ها را منتشر کردند افزود: در چنین برنامه هایی با دانشجویان شرط می شود که حتما شئونات و ارزش‌ها را رعایت کنند و فیلم برداری و عکس برداری نکنند.

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: متاسفانه نمی توان جلوی شبکه های اجتماعی را گرفت و برخی از رسانه های ما بدون آگاهی این بی اخلاقی را رواج دادند و هم اکنون برخی از دانشجویان شاکی هستند و اعلام کردند که عکس های آن‌ها بدون رضایت در رسانه ها منتشر شده است؛ این کار کاملا بی اخلاقی است.در پایان درس طراحی لباس تئاتر، دانشجویان ژوژمان‌هایی را ارائه می دهند و این لباس به هیچ وجه با لباس اجتماع و حجاب(ایرانی-اسلامی) ارتباط ندارد.

وی با اشاره به وظیفه رسانه‌ها گفت: وظیفه رسانه ها این است که جلوی انتشار این عکس ها را بگیرند و خودشان به اشاعه آن کمک نکنند، حداقل باید با مسئولان تماس بگیرند و از اصل قضیه باخبر شوند و آگاهانه و با تحلیل صحیح وارد ماجرا شوند.

خزعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از انتشار این عکس ها مصاحبه هایی در برخی از سایت ها منتشر شده که در آن‌ها رئیس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) گفته است چنین برنامه‌ای برگزار شده و این عکس ها مغایر ارزش‌های اسلامی است افزود: در برگزار شدن این برنامه، شکی نیست،ولی مرتبط با دانشگاه ما نبوده است، بلکه تعدادی دانشگاه این کار را کردند که دانشگاه ما آن را تایید نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: برخی سایت ها از این برنامه با عنوان شوی لباس یاد کردند که چنین عنوانی نادرست است، همچنین برخی سایت‌ها اعلام کردند که در این برنامه نگاه غربی بوده است که در این باره باید اهل فن نظر بدهند و اگر الگو برداری هایی از غرب شده است حتما باید روی آن کار شود؛ چنین کارهای کلاسی هر ساله انجام می شده ولی تا حالا پخش نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا تاکنون چنین کلاس هایی با این نوع ‌آرایش و نوع لباس در این دانشگاه بوده است افزود: در همه رشته های هنر و طراحی های لباس، طراحی های مختلفی وجود دارد و ما برنامه توبیخی برای کسانی که این برنامه را اجرا کردند داریم زیرا حفظ حرمت دختران را رعایت نکردند.

خزعلی در ادامه با اشاره به صحبت های دانشجویان گفت: ما وقتی با دانشجویان صحبت کردیم آن‌ها اظهار کردند که از شاهنامه، ضحاک و امثال آن الگوبرداری کرده‌اند.

وی با اشاره به سرفصل دروس علوم انسانی افزود: اصولا در علوم انسانی ضعف بسیار زیادی وجود دارد که باید بومی سازی صورت گیرد و با ارزش‌های اسلامی تطبیق پیدا کند، سرفصل‌های درسی باید تغییر کند و کسانی که در زمینه هنر و فرهنگ متصدی هستند کارهای اساسی کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی براینکه چه کسی باید بالاتر از روسای دانشگاه پاسخگوی این مسئله باشد گفت: سرفصل های درس ها در شورای علوم و شورای تحول علوم انسانی تصویب می‌شود و باید این شوراها پاسخگوی نیاز جامعه باشند. نیاز جامعه را باید طراحانی یا دانشمندانی از علوم انسانی طراحی و برنامه ریزی کنند که تسلط کافی وکامل به مسائل دینی داشته باشند.

۱۳۹۴/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...