نسخه چاپی

ایندیپندنت: مقام ارتش روسیه در سوریه كشته شد

یك نشریه انگلیسی مدعی شد رئیس سازمان اطلاعات ارتش روسیه كه چند هفته پیش اعلام شد به شكلی ناگهانی درگذشته است، در جریان ماموریتی به سوریه جان خود را از دست داده است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، ژنرال ایگور سرگون، رئیس درگذشته سازمان اطلاعات ارتش روسیه موسوم به "جی‌.آر.یو" و معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارتش این کشور چندی پیش درگذشت.

وزارت دفاع روسیه در زمان اعلام خبر مرگ وی در تاریخ سه ژانویه اطلاعات بیشتری درباره اینکه او چطور و کجا جان خود را از دست داده است ارائه نکردند و تنها گفت که وی فوت شده است.

با این حال نشریه فاینشیال تایمز نیز در گزارشی مدعی شد: ژنرال سرگون از جانب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان یک ماموریت محرمانه و حساس برای تقاضا از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به منظور کناره‌گیری از قدرت به دمشق اعزام شده بود.

یک مقام اطلاعاتی اروپایی به این نشریه گفته است که ژنرال سرگون ماموریت پیدا کرده بود طرح پیشنهادی محرمانه روسیه برای کناره‌گیری بشار اسد از قدرت همزمان با روی کار بودن حکومتی از جانب اکثریت علویان در سوریه و همچنین مذاکرات واقع‌گرایانه باشورشیان میانه رو، ابلاغ کند.

با این حال براساس گزارش‌ها اواخر ماه گذشته میلادی رئیس جمهوری سوریه به ژنرال سرگون تصریح کرده که همچنان در قدرت باقی خواهد ماند.

این در حالی است که دیمیتری پسکف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه وجود چنین ماموریتی را رد کرده است.

وی خطاب به خبرنگاران درباره اینکه آیا رئیس جمهوری روسیه با ابلاغ پیامی به همپیمان سوری خود از وی خواسته کناره‌گیری کند گفت: خیر چنین چیزی وجود نداشته است.

رسانه‌های دولتی روسیه نیز گزارش دادند: ولادیمیر پوتین با بستگان سرگون تماس برقرارکرده تا تسلیت خود ازبابت آنچه که مرگ ناگهانی توصیف کرده را ابراز کند.

ژنرال سرگون در سال 2011 به سمت ریاست سازمان اطلاعات ارتش روسیه رسید و پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

۱۳۹۴/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...