نسخه چاپی

فرمانده نیروی دریایی سپاه در تیتر امشب؛

آمریكاییها می دانند كه نمی توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله كنند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریكاییها می دانند كه نمی توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله كنند. اگر آمریكا به رفتار خصمانه خود ادامه میدادند مصییبتی میدیدند كه در طول تاریخ با آن رو به رو نشده بودند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، دریادار پاسدار علی فدوی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما افزود: ما آغاز کننده برخورد نیستیم اما اگر اقدامی ضد انقلاب اسلامی صورت بگیرد به محکمترین شکل پاسخ آن را می دهیم.

وی گفت: ما تونل هایی در سواحل خلیج فارس مملو از موشک و شناورهای تندرو داریم و شناورهای بسیاری در شهرهای زیرزمینی شناور آماده پاسخگویی به هر تهدیدی علیه کشور هستند.

دریادار فدوی افزود: آن چیزی که آمریکاییها درباره قدرت نظامی ایران می دانند قابل مقایسه با چیزی که نمی دانند نیست.

وی گفت: آمریکاییها چیزی را می دانند که ما نشان داده ایم و اطلاعاتی که می خواهند بدانند به آنها نشان نمی دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکاییها این اطلاعات را زمانی می فهمند که برای آنها در صورت اشتباه بسیار دیر شده باشد.

سردار فدوی با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل قدرتی که به خدا متصل شده است بایستد گفت: آمریکاییها سالهاست می دانند که توان بازدارندگی در نیروهای مسلح ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی گفت: اکنون در شناورهای تندرو سرعت ما دو برابر سرعت آمریکاییهاست و سرعت سه برابری را نیز آزمایش کرده ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: مین های ضدناو سپاه نیز برای دهه دوم قرن بیست و یکم است در حالیکه آمریکاییها از مین های دهه 60 قرن بیستم می ترسند.

وی با تاکید بر اینکه ما بر منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز تسلط 24 ساعته داریم و همه شناورهای آمریکایی و ائتلاف با آمریکا در خلیج فارس لحظه به لحظه زیر نظر هستند درباره بازداشت تفنگداران آمریکایی اظهار داشت: زمانی که آنها را بازداشت کردیم از ترس به سلاح هایشان نگاه هم نمی کردند.

وی گفت: بر اساس قرارداد 1982 آبهای سرزمینی دوازده مایل است اما در جزیره فارسی به دلیل نزدیکی به جزیره عربی عربستان این فاصله حدود 10 مایل است.

سردار فدوی اظهار داشت: دو شناور آمریکایی از جنوب کویت به سمت بحرین می رفتند و قرار بود در جزیره عربی توقفی داشته باشند اما به دلیل از کار افتادن سیستم های ناوبری و کمک ناوبری آنها مسیر خود را گم کردند و وارد آبهای سرزمینی ایران شدند.

وی حضور آمریکاییها در منطقه خلیج فارس را یک شر و موجب ناامنی منطقه خواند و افزود: به هیچ عنوان عبور شناورهای این کشور از آبهای سرزمینی ایران مصداق عبور بی ضرر نیست.



سردار فدوی گفت: عبور شناورهای موسوم به ائتلاف از جمله انگلیسی و فرانسوی نیز عبور از آب های سرزمینی کشورمان بدون ضرر تلقی نمی شود.



وی با اشاره به اینکه سالهاست که هیچکدام از این شناورها از آبهای سرزمینی ایران عبور نمی کنند گفت: شناورهای آمریکایی 9 مایل وارد آبهای سرزمینی ایران شده بودند و باید بررسی می شد که این مسئله عمدی بوده یا نبوده است.



فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در جزیره فارسی که طول آن 400 متر و عرض آن حدود 300 متر است برای پاسداران ثابت شد که عمدی در کار نبوده است و آمریکاییها قصدی نداشته اند.



دریادار فدوی گفت: با توجه به ادعای آمریکاییها درباره اشراف اطلاعاتی بر نیروهایشان آنها دو ساعت نمی دانستند که تفنگدارانشان کجا هستند و سپاه به آنها اطلاع داد که تفنگداران را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه نبود امنیت در خلیج فارس به معنای نبود امنیت در جهان است افزود: ما باید امنیت مردم دنیا را در منطقه تأمین کنیم و روال کار ما مقتدرانه، قوی و سریع است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکاییها پس از آگاهی یافتن از بازداشت تفنگدارانشان رفتاری کاملاً غیرحرفه ای انجام دادند و 18 فروند هواپیما از دو ناو آمریکایی و فرانسوی به قصد جزیره فارسی پرواز کردند.

وی افزود: هفت فروند ناوشکن از جمله پیشرفته ترین ناوشکن آمریکایی با نام CG68 نیز همراه دو ناو هواپیمابر حاضر در منطقه بود و آنها می خواستند ژست ابرقدرتی بگیرند.

دریادار فدوی با بیان اینکه تسلط کامل بر آنها وجود داشت گفت: دو پیام در ساعت 20 و 22 شب از موضع قدرت به آنها دادیم که اگر خطایی کنند همه توانمندی آمریکا در منطقه در معرض اصابت بسیار سریع قرار می گیرد و اگر حرکت خصمانه خود را ادامه می دادند با مصیبتی روبرو می شدند که آمریکا در طول تاریخ خود با آن روبرو نشده است.

وی افزود: ناو هواپیمابر ترومن که 13 میلیارد دلار ارزش دارد 80 فروند هواپیما و هلی کوپتر و 6 هزار نیرو را حمل می کند.

سردار فدوی گفت: ناو شارل دوگل فرانسه نیز در جهت شمال شرقی جزیره فارسی حضور داشت.

وی افزود: فرمانده نیروی دریایی آمریکا چندی پیش به مقامات آمریکایی گفته بود ما را در روی ناوهایمان از شر باروت نجات دهید زیرا ناوهای هواپیمابر انبار مهمات در معرض آسیب های جدی هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: زمان بازداشت آمریکاییها با قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء‌(ص) سپاه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و آقایان ظریف و عراقچی گفتگوهایی انجام دادیم.

وی افزود: پس از آن مشخص شد که وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی افزون بر عذرخواهی به اشتباه نظامیان آمریکایی نیز اعتراف کرده بود.

سردار دریادار فدوی درباره این سؤال که آیا ورود تفنگداران آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران آزمایشی در شرایط پس از برجام بود؟ افزود: آمریکایی ها در شأنی نیستند که بتوانند چنین برنامه ریزی هایی کنند و نظامیان این کشور بطور قطع گم شده بودند.

وی افزود: به طورکامل به سیستم ناوبری آنها اشراف داشتیم و اطلاعات همه دستگاه ها و یارانه های آنها تخلیه شد و مشخص شد که آمریکاییها گم شده اند.

سردار دریادار فدوی درباره ادعای امریکاییها مبنی بر اینکه دو سیم کارت تلفن همراه متعلق به نظامیان آنها در فرایند بازداشت گم شده است گفت: امکان دارد به دلیل برخی موضوعات شخصی، خود سربازان سیم کارت هایشان را درون دریا انداخته باشند.


وی افزود: در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران نیز دو شناور آمریکایی وارد آبهای جزیره سیری شدند و آنها را بازداشت کردیم اما به دلیل در حاشیه رفتن خبر اجلاس، آنها را آزاد کردیم.

دریادار پاسدار فدوی گفت: در آن زمان نیز نظامیان آمریکایی با توجه به سلاحهای پیشرفته ای که در اختیار داشتند حتی جرأت نگاه کردن به آنها را هم نداشتند

۱۳۹۴/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...