نسخه چاپی

۰۶ درصد سیاستهای خروج از ركود عملیاتی شد

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی از اجرای ۶۰ درصد سیاست‌های خروج از ركود و تحریك تقاضا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از قدس، شاپور محمدی روز گذشته در نخستین نشست از سلسله نشست‌های این وزارتخانه به مناسبت دهه فجر و در پاسخ به خبرنگار ما افزود: سیاست‌های خروج از رکود در بخش تأمین سرمایه در گردش، گمرک و در بعضی دستگاه‌ها بخوبی پیگیری شده است.
وی همچنین به کاهش 10 درصدی هزینه مبادلات در پسابرجام اشاره کرد و گفت: برآوردهای گوناگونی در این زمینه انجام شده، اما این میزان بیش از 20 و کمتر از 7 درصد نیست و کانال رسمی برای محاسبه آن وجود ندارد.
وی همچنین در خصوص انبساطی یا انقباضی بودن سیاست مالی دولت در سال آینده گفت: سیاست دولت در گذشته، حال و آینده انقباضی نبوده و نیست؛ زیرا با نفت 30 دلاری اگر به تولید کمک نکنیم، تأمین مالی بنگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شود. به گفته وی، اقتصاد کشور این ظرفیت را دارد که تورم تک رقمی را توأم با خروج از رکود تجربه کند، اما این امر نیازمند افزایش سرمایه بانک‌ها و تقویت بورس است. محمدی به برگزاری جلساتی با وزارت صنعت به منظور درج محصولات کم معامله پتروشیمی در تابلویی فرعی هم اشاره و تأکید کرد: کسی به دنبال خروج و یا ماندن محصولات پتروشیمی در بورس نیست، بلکه صرفاً به دنبال حل مشکلات اعلام شده هستیم.
وی در بخشی دیگر از سخنانش از تعیین تکلیف 40 میلیارد ریال از بدهی‌های فعالان اقتصادی به حساب ذخیره ارزی و همسو با اجرای قانون رفع موانع تولید خبر داد و گفت: با همکاری خزانه‌داری و سازمان مدیریت 70 تا 80 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی منتشر شده و آماده تسلیم به طلبکاران دولت است. البته این بدهی‌ها مربوط به گذشته است و دولت بدهی جدیدی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا طرح جدید عمرانی در دستور کار دولت نیست و صرفا اتمام طرح‌های نیمه تمام مدنظر است. معاون وزیر اقتصاد افزود: 11 برنامه برای اجرای اقتصاد مقاومتی تدوین شده که مردمی کردن اقتصاد، برون‌نگری و شفاف‌سازی اقتصاد در دستور کار است و سه برنامه هم توسط سازمان مدیریت و پنج برنامه توسط سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد. اضافه می‌شود، در ادامه نشست‌های روز گذشته مدیرعامل بانک کشاورزی نیز از برقراری فعالیت‌های کارگزاری با 25 بانک اروپایی در هفته گذشته و با اجرای برجام از سوی این بانک خبر داد.
شهیدزاده افزود: اولویت این بانک همچنان پرداخت اعتبارات به زنجیره تولید و از جمله صنایع تبدیلی است.

۱۳۹۴/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...