نسخه چاپی

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس هشدار داد:

برندسازی كالاهای خارجی گامی در جهت نفوذ فرهنگی

عکس خبري -برندسازي كالاهاي خارجي گامي در جهت نفوذ فرهنگي

بازگشایی برخی فروشگاه های البسه آمریكایی و تبلیغات آن، از مظاهر و مصادیق بسترسازی نفوذ در كشور است.

حسین علی دلیکانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در واکنش به بازگشایی برخی فروشگاه های البسه آمریکایی درایران و تبلیغات رستوران های مکدونالد اظهارداشت: بازگشایی برخی فروشگاه های البسه آمریکایی و تبلیغات آن، از مظاهر و مصادیق بسترسازي نفوذ در کشور است.
وي اظهار داشت: غیر ضروری بودن این نوع کالاها در کشور باید در نظر گرفته شود چرا که ما بسیاری این کالاها را با کیفیت بهتر در داخل کشور تولید می کنیم. برفرض اینکه اگر این کالاها هم در داخل کشور تولید نمی شود، که البته چنین نیست؛ می توانیم از کشورهای دیگر وارد کنیم.
وی افزود : این موضوع که برخی از افراد اصرار دارند که با تابلو و برند آمریکایی این کالاها را مطرح کنند ؛ طبیعتا این ها به دنبال رفع نیازهای کشور نیستند، بلکه آنها به دنبال تبعات فرهنگی موضوع هستند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در هشداری به وضعیت و افزایش واردات به کشور یادآور شد: متاسفانه در شرایط فعلی وضعیت واردات کشور رها شده است و هیچ کنترلی صورت نمی گیرد. بنابراین از این ناحیه اقتصاد کشور ما آسیب دیده است. وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت اقتصاد در این جهت آنچنان که باید نظارت داشته باشند، توجه لازم را ندارند.
وی افزود: یکی از سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی، رصد هوشمندانه و نظارت دقیق و انجام صادرات و واردات به صورت کنترل شده و هوشمندانه است که متاسفانه در این مسئله آنچه وجود ندارد، رصد و نظارت دقیق است.
وی افزود: این موضوع که هر روز در خبرها شنیده می شود که کارخانه ای تعطیل شد و یا مجموعه اي اقتصادی از کار باز مانده است و به جمع بیکاران جامعه اضافه می شود، یکی ازعوامل آن عدم کنترل دقیق در بحث واردات و صادرات و ورود قاچاق و ... همین وادادگی در بحث واردات کالا است ؛ معتقدم باید دولت در این زمینه وارد عمل شود و توجه جدی به مشکل اساسی جوانان داشته باشد.
حاجی دلیکانی خاطر نشان کرد: امروزه اشتغال و درآمد یکی از معضلات و مشکلات جوانان کشور است که اگر این موضوع در دولت دیده نشود و یا توجه نشود مشکلاتی دیگری چون بحث ازدواج و مسکن را به دنبال خواهد داشت، که متاسفانه این موضوع از هیچ نهادی دنبال نمی شود.
وی با اشاره به ضعف دستگاههای نظارتی اظهار داشت: به غیر از نهادهای نظارتی ، مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی باید به وظیفه عمل کند که متاسفانه نتوانسته به این موضوع توجه و ورود کند. کمیسیون های مربوطه با نظارت دقیق، باید از دستگاههای ذی ربط بخواهند تا به این مشکلات رسیدگی کنند؛ اما چنین نیست. برخی از کمیسیون های مجلس در موعد مقررعلی رغم اینکه دستور جلسه بوده به تعداد 2 پنجم آنها بین ساعات 2 الی 4 تعطیل شده بودند. به نظرمی رسد این مسئوليت ها متوجه مجلس و کمیسییون ها می شود که تا كنون مورد توجه قرار نگرفته است.

۱۳۹۴/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...