نسخه چاپی

ره‌پیك: بررسی صلاحیت نامزدهای خبرگان هنوز كامل نشده است

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان خاطرنشان كرد: تاكنون از سوی شورای نگهبان به هیچ‌یك از كاندیدای مجلس خبرگان رهبری اعلام رسمی مبنی بر تایید یا رد آنها نشده؛ زیرا هنوز بررسی‌های شورای نگهبان كامل نشده است.

به گزارش نما، سیامک ره‌پیک درباره اعلام‌نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق قانون شورای نگهبان تا پایان وقت امروز زمان دارد که بررسی‌ها را به اتمام برساند و سپس اسامی را به وزارت کشور ارسال کند.

وی ادامه داد: در واقع شورای نگهبان تا ساعت 24 زمان دارد که اسامی را ارسال کند، اما اگر بررسی‌ها زودتر از زمان تعیین شده به اتمام رسید قطعاً شورای نگهبان اسامی تایید صلاحیت‌شدگان را زودتر به وزارت کشور ارسال می‌کند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان خاطرنشان کرد: تاکنون از سوی شورای نگهبان به هیچ‌یک از کاندیدای مجلس خبرگان رهبری اعلام رسمی مبنی بر تایید یا رد آنها نشده؛ زیرا هنوز بررسی‌های شورای نگهبان کامل نشده است.

ره‌پیک تاکید کرد: پس از جمع‌بندی کامل اسامی تایید صلاحیت‌شدگان از سوی شورای نگهبان به صورت رسمی به وزارت کشور اعلام می‌شود.

وی در رابطه با دلیل عمده ردصلاحیت‌شده‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برخی رد صلاحیت‌شده‌ها در مجلس شورای اسلامی مربوط به نظراتی بود که دستگاه‌های امنیتی آن نظرات را ارائه کردند. بخش دیگری از آنها مربوط به مدارک تحصیلی و بخشی نیز مربوط به لزوم التزام به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی بود و دلایل مختلفی برای افرادی که ردصلاحیت شدند، وجود داشت.

وی همچنین به خبرگزاری صدا و سیما گفت: نتایج آزمون کتبی داوطلبان مجلس خبرگان محرمانه است و فقط به خودشان اعلام می شود.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین درباره آخرین وضع بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از اعلام نتایج از جانب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، فرصتی سه روزه بود تا کسانی که رد صلاحیت شده اند یا صلاحیتشان احراز نشد، اعتراضشان را اعلام کنند.

ره پیک افزود: در مهلت مقرر، افرادی که تمایل داشتند مدارکشان را ارسال و شکایتشان را اعلام کردند و اکنون در حال بررسی شکایات هستیم و همه اعضا و کارشناسان شورای نگهبان تمام وقت مشغول کارند تا در مهلت مقرر بتوانند کار را به نتیجه برسانند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: چون اکنون در اواسط بررسی شکایات هستیم و پرونده ها در حال بررسی است امکان ارائه آمار دقیق از کسانی که شکایاتشان پذیرفته شده است وجود ندارد.

ره پیک همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آمار و اسامی منتشر شده در برخی رسانه ها درباره تایید یا رد صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات اسفند تاکید کرد: هیچ آمار غیر رسمی را در این باره تایید نمی کنیم.

وی گفت: در یک مرحله درباره داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی ها در هیات های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت صورت گرفت که نتایج آن به شکل محرمانه به فرمانداری ها اعلام شد و آنها هم به داوطلبان اعلام کردند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تاکید کرد: ما در این باره هیچ اعلام عمومی از طریق رسانه ها نداریم و انتشار این اسامی و فهرست ها با هر انگیزه ای و از هر طریق کسب شده باشد نه فقط صحیح نیست که قابل پیگرد است.
منبع: ایسنا

۱۳۹۴/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...