نسخه چاپی

میلیون‌ها جوان بیكار منتظر اقدام دولت

آقای ربیعی پاسخ دهید چه مقدار شغل برای جوانان ایجاد كردید و چه قدمی برای اشتغال جوانان برداشته‌اید؟ دولت برای ایجاد شغل برنامه ندارد

به گزارش نما، علی اکبر لبافی، معاون وزیر سابق کار در گفتگو با «نسیم آنلاین» در رابطه با وضعیت کنونی اشتغال در کشور بیان داشت: شرایط کنونی کشور، شرایط سخت رکود است که با توجه به توافقات صورت گرفته امید این می‌رود که در حوزه اشتغال نیز در اینده قدم های مثبتی برداشته شود ولی انچه تاکنون اتفاق افتاده است نشان می‌دهد که در حوزه بهبود محیط کسب کار و رونق بنگاهای اقتصادی اتفاق خاصی صورت نگرفته است.



وی ادامه داد: در حال حاضر کارخانجات و کارگاه‌ها با کمترین ظرفیت مشغول فعالیت هستند و بازار داخلی قدرت خرید کالاهای داخلی را ندارد و از طرفی امکان رقابت با کالاهای خارجی را نیز نداریم.



وی تصریح کرد: در این شرایط ضرورت ایجاب می‌کند تا جدی تر به موضوع اشتغال و کار در جامعه نگریسته شود، مگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت آن بر عهده اقای ربیعی است برای تنظیم روابط کار و اشتعال و رفاه اجتماعی تشکیل نشده است؟



لبافی افزود: بد نیست که دوستان در این وزارتخانه بگویند که برنامه اجرایی عملیاتی در حوزه های مربوط چه بوده و چقدر عملیاتی شده و نتایج ان کدام است؟



معاون وزیر سابق ادامه داد: حوزه این وزارتخانه بیش از بیست درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد، کافی است تا همین حوزه سامان دهی شود آن زمان شاهد خواهیم بود که اشتغال قابل توجهی در پی این ساماندهی بوجود می اید.



وی اضافه داشت: بهتر است آقای ربیعی بیان کنند که در حوزه اشتغال برنامه اجرایی وزارتخانه چه بوده است و چه خدمتی برای اشتغال کشور انجام داده اند تا ما و مردم و افرادی که جوانان جویای کار دارند در جریان قرار بگیریم.



وی بیان داشت: آمار و اطلاعات که نشان می دهد وزارت تعاون کار ور فاه اجتمایی از کمترین ظرفیت شورای عالی اشتغال استفاده نموده است و این برای چنین وضعیتی در کشور مناسب نخواهد بود.



وی اظهار داشت: اقای ربیعی میگویند از بیکاری ۲۰۰ هزار نفر جلو گیری کرده ایم؟ سؤال من از ایشان این است که با چه ابزار و برنامه‌ای و برای کدامین واحدها چنین اقدامی انجام داده‌اند؟ البته این تنها سؤال من از وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی نیست بلکه بنده سؤالات زیادی از وزیر محترم دارم.



لبافی افزود: وزیر محترم آیا تعداد تعاونی های تشکیل شده در سال جاری نسبت به سال قبل بیشتر شده است و یا کمتر؟ آیا تعداد شکایات کارگران در مراجع حل اختلاف امسال نسبت به سال قبل چه تعدادی کاهش و یا افزایش داشته است؟



وی بیان داشت: بنده مشتاق هستم تا ایشان بگویند که تعداد شاغلین کشور در پاییز ۹۲ چه میزان بوده و پاییز ۹۳ و ۹۴ به چه تعدادی رسیده است؟ آقای وزیر لطفا پاسخ دهید که اقدامات شما برای حفظ بنگاهای اقتصادی چه بوده است چه میزان به واحدها کمک کرده اید؟ پاسخ به چنین سؤالاتی قضاوت را آسان خواهد کرد.



لبافی تأکید کرد: بنظرم با توجه به اقدامات خوب دولت دربسیاری از حوزه ها از جمله سیاست خارجی بهتر است که در حوزه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی هم یک خانه تکانی اساسی داشته باشد.



وی بیان داشت: واقعیت این است که این وزارتخانه در حوزه حفظ و پایداری بنگاهای اقتصادی و حفظ و توسعه اشتغال و تعاونی‌ها و استفاده از ظرفیتهای موجود شرکتهای حوزه تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری بسیار ضعیف عمل کرده و با سیاست های دولت نیز این اقدامات همخوانی ندارد .



معاون وزیر سابق کار عنوان کرد: بهتر است یک تجدید نظر جدی در این رابطه ایجاد شود، در غیر این صورت ادامه روند موجود در این حوزه هدر دادن منابع را در پی خواهد داشت.



وی تأکید کرد: میلیون‌ها بیکار در انتظار هستند تا ببینند جناب آقای ربیعی با ظرفیت های خوب شورای عالی اشتغال در حوزه این وزارتخانه چه اقدامی برای آنان انجام می‌دهند که البته پویا سازی نیاز به دانش کار، برنامه و توانیهای جسمی و توانمند سازی تیم کاری دارد.

۱۳۹۴/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...