نسخه چاپی

ورود سازمان بازرسی به قراردادهای نفتی

رئیس سازمان بازرسی كل كشور می‌گوید كه این سازمان به موضوع قراردادهای جدید نفتی ورود و گزارش كاملی را در همین ارتباط به روسای قوا ارسال كرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: سراج در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان بازرسی کل کشور به موضوع قراردادهای جدید نفتی ورود کرده است یا خیر اظهار کرد: ما به موضوع ورود و گزارش کاملی را نیز تهیه و برای روسای سه قوه ارسال کرده‌ایم و در حال بررسی هستیم تا نتایج نهایی شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: همچنین به دنبال این هستیم جلسه‌ای برگزار کنیم تا مسائل مورد بررسی قرار گیرد و جلوی هر آنچه که خلاف قانون است، گرفته شود.

سراج بار دیگر تاکید کرد که گزارش اولیه این سازمان در خصوص قراردادهای جدید نفتی تهیه و برای روسای سه قوه ارسال شده است.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای نیز در نود و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می‌شود قراردادهای جدید نفتی خلاف اصول ۴۴ و ۴۵ قانون اساسی است و این قراردادها دارایی ایران را به‌مدت ۳۰ سال در اختیار یک شرکت خارجی قرار می‌دهد و اینکه آیا قوه قضاییه تاکنون ورودی به این موضوع داشته است یا خیر، اظهار داشت: در خصوص قراردادهای نفتی، از گذشته قانون هیئتی را پیش‌بینی کرده است که این هیئت متشکل از نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: این هیئت می‌تواند قراردادها را بررسی کرده و چنانچه تشخیص دهد تخلفاتی وجود دارد، جلوی آن را بگیرد. همچنین کمیسیون اصل ۹۰ می‌تواند نسبت به این موضوع نظارت داشته باشد و بازرسی کل کشور نیز چنانچه ببیند قراردادی خلاف قانون نوشته شده می‌تواند ورود کند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: باید توجه داشت که برخی قراردادهای نفتی، قرارداد روز نیست و نوعاً این قراردادها درازمدت هستند ضمن اینکه باید حتماً تضمینات لازم و دقت‌های حقوقی صورت گیرد تا قراردادی خلاف منافع ملی کشور نوشته نشود، صرف طولانی بودن یک قرارداد مانع نیست.

۱۳۹۴/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...