نسخه چاپی

ولایتی: ایران پرچمدار بیداری اسلامی است

دبیركل مجمع جهانی بیداری اسلامی از برگزاری همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تكفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام با حضور گسترده نخبگان علمی، دینی و سفرای كشورهای خارجی در تاریخ 8 بهمن ماه در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش نما به نقل ار فارس: دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی از برگزاری همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام با حضور گسترده نخبگان علمی، دینی و سفرای کشورهای خارجی در تاریخ 8 بهمن ماه در شهر مقدس قم خبر داد.

علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری کنگره جهانی مقابله با جنگ‌های افراطی و تکفیری که با حضور اصحاب رسانه در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد از برگزاری همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام با حضور گسترده نخبگان علمی، دینی و سفرای کشورهای خارجی در تهران در تاریخ 8 بهمن ماه در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: سال گذشته برای اولین بار با ابتکار آیت‌الله مکارم شیرازی این اجلاس تشکیل شد و گامی بود که علما و مراجع تقلید در مقابل جریان‌های تکفیری احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: مقابله آرمانی و ایدئولوژیک یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با جریانات تکفیری است چراکه این گروه‌ها با فریب دادن افکار مختلف قصد تحمیل افکار خود را به مردم و به ویژه مسلمانان دارند.

ولایتی تصریح کرد: ریشه این ماجرا در وهابیت و عربستان سعودی است که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی آنها را حمایت می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه امواج بیداری اسلامی قرن به قرن و سال به سال گسترش می‌یابد، تصریح کرد: ایران پرچمدار بیداری اسلامی در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: ما آثار اولین موج جدید بیداری اسلامی را در تونس و سپس مصر و یمن دیدیم و در سوریه عده‌ای از افراد منحرف که تحت عنوان سلفی حمایت کردند و امروز شاهد فاجعه‌ای عظیم در سوریه هستیم که این امر خطر عمده برای جهان اسلام محسوب می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به نقش خطیر علما و مراجع در شناساندن خطر گروه‌های تکفیری به مردم تصریح کرد: خوشبختانه برگزاری این همایش مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی به نتایج برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج همایش استقبال بیش از 300 نفر از علمای خارج کشور و 700 نفر از علمای داخل کشور بود که این امر نشان‌دهنده وجه مشترک دیدگاه‌ها برای مبارزه با جریانات تکفیری است.

۱۳۹۴/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...