نسخه چاپی

نارضایتی هم‌ حزبی‌های مركل از سیاست درهای باز

یكی از رهبران حزب دموكرات مسیحی مركل از ایالت غربی راینلند فالتس پیشنهاد ایجاد مراكز مرزی در امتداد مرز با اتریش را داده است تا روند اخراج پناهجویانی كه صلاحیت ماندن ندارند، تسریع شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری رویترز، جولیا کلوکنر، رهبر حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی آلمان می‌گوید که تاکید آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای یک راه‌حل اروپایی در راستای مدیریت موج گسترده پناهجویان در این قاره همچنان در مسیر درست قرار دارد اما با این حال ما باید این روند را تکمیل کرده و در مرز آلمان – اتریش، مراکز مرزی ایجاد کنیم.

این پیشنهاد که به تایید دبیرکل حزب دموکرات مسیحی رسیده است، ناامیدی حزب مرکل از پیشرفت کند راه حل گسترده اتحادیه اروپا برای بحران پناهجویان را نشان می‌دهد. آلمان سال گذشته یک میلیون و صد هزار پناهجو جذب کرد و خواستار تغییراتی در مدیریت پناهجویانی شد که از فقر و جنگ در سوریه، افغانستان و مناطق دیگر فرار می‌کنند.

نگرانی‌ها درباره توانایی آلمان برای مدیریت موج گسترده پناهجویان که اکنون در تمام شهرها و مناطق روستایی این کشور حضور دارند، در پی حوادث ناگوار شب سال نوی میلادی در کلن و تجاوز گسترده‌ عده‌ای پناهجو به زنان و دختران و حتی نیروهای پلیس زن موجی از خشم را علیه پناهجویان برانگیخت و بسیاری از قانونگذاران اپوزیسیون خواستار توقف ورود و اخراج آنها شدند.

نظرسنجی جدید روزنامه بیلد آم زونتاگ نشان می‌دهد حمایت‌ها از حزب مرکل و حزب متحد آن موسوم به اتحادیه سوسیال مسیحی با دو درصد کاهش به 36 درصد رسیده است. مرکل به‌رغم فشارها در رابطه با سیاست درهای باز برای مهاجران، در مقابل درخواست برخی از محافظه‌کاران برای مدیریت پناهجویان و یا بستن مرزهای آلمان مقاومت می‌کند.
منبع: ایسنا

۱۳۹۴/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...