نسخه چاپی

تركیه برای گردشگران ایرانی تور پهن كرد

در حالی كه به دلیل تحریم های روسیه و انفجارهای استانبول سفر گردشگران خارجی به تركیه به شدت كاهش یافته است این كشور تلاش گسترده ای را برای جذب گردشگران بیشتر از ایران و پر كردن خلا گردشگران روسی و آلمانی را آغاز كرده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری حریت دیلی نیوز، اتحادیه هتل های توریستی و سرمایه گذاران ترکیه امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، نمایندگان بخش گردشگری ترکیه یک برنامه ترویجی گسترده را برای جذب بیشتر گردشگران ایرانی به این کشور طراحی کرده اند.

بر اساس این بیانیه، بخش گردشگری ترکیه در ماه های اخیر و به دنبال کاهش شدید تعداد گردشگران روسی و افزایش نگرانی های امنیتی به دلیل حمله تروریستی در استانبول که منجر به مرگ 10 آلمانی شد، شاهد افت قابل توجهی بوده است.

بازیگران صنعت گردشگری ترکیه اکنون در تلاش اند تا منابع جذب گردشگر خود را برای کاهش زیان ها در این بخش تنوع ببخشند و در این میان ایران کشوری کلیدی است که می توان روی آن تمرکز کرد.

در مرحله اول، اتحادیه هتل های توریستی و سرمایه گذاران ترکیه، این هفته میزبان 50 آژانس مسافرتی و متصدیان تورهای گردشگری از 7 شهر مختلف ایران از جمله تهران، اصفهان و تبریز خواهد بود. در این برنامه، تعدادی از مناطق دیدنی گردشگری استانبول به میهمانان ایرانی معرفی خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، انتظار می رود تاثیر این سازماندهی که با همکاری اتحادیه هتل های توریستی و سرمایه گذاران ترکیه و ایرلاین های ترکیه صورت گرفته، در ماه مارس، یعنی هنگام تعطیلات نوروزی ایران احساس شود.

این اتحادیه همچنین با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در نمایشگاه گردشگری تی آی تی ای که هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

تیمور باییندیر، رئیس اتحادیه هتل های توریستی و سرمایه گذاران ترکیه با اشاره به اینکه ترکیه می تواند با تمرکز بر بازار ایران و اروپا بر زیان ناشی از حذف گردشگران روسی غلبه کند گفت: «یکی از بزرگترین منابع ورود گردشگران خارجی به ترکیه ایران است... با لغو تحریم های ایران، ما شاهد عادی شدن روابط در بسیاری از بخش ها از جمله بخش گردشگری خواهیم بود. ما انتظار داریم نتایج مثبت (لغو تحریم ها) را در این بخش ببینیم.»

ترکیه در سال 2010، میزبان حدود 1.9 میلیون گردشگر ایرانی بود، اما این رقم در سال 2012 به 1.1 میلیون نفر کاهش یافت. در سال های 2013 و 2014 نیز به ترتیب 1.2 میلیون نفر و 1.6 میلیون ایرانی از ترکیه دیدن کردند.

بر اساس این گزارش در 11 ماهه سال 2015 سفر گردشگران ایرانی به ترکیه با رشد 6.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 1.6 میلیون نفر رسیده است.


منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...