نسخه چاپی

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر:

طرح دو فوریتی نمایندگان برای اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی

عکس خبري -طرح دو فوريتي نمايندگان براي اصلاح ساختار سازمان تامين اجتماعي

عضو هیات رئیسه كمیسیون فرهنگی مجلس از طراحی طرح اصلاح قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح با هدف حل مشكلات كارگری به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر از طرح دو فوریتی اصلاح قانون جامع تامین اجتماعی خبرداد و به خبرنگار نما گفت: در آخرین روزهای مجلس ششم، قانونی در رابطه با سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید، که دست کارفرما، کارگر، بیمه شدگان را از کلان اجرای برنامه تامین اجتماعی کوتاه کرد و به صورت یک جانبه گریانه، زیر نظر دولت قرار داد.
وی افزود: سرمایه اصلی سازمان تأمین اجتماعی برای بیش از 40میلیون بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان و خانواده تامین اجتماعی است؛ اما گاهی مستمری و حقوق آنان با 20 روز تاخیر پرداخت می شود، که باعث شکایت های زیادی از خانواده تأمین اجتماعی شده است.
افتخاری خاطر نشان کرد: از طرفی این قانون باعث شد، دولت هرگاه مشکل بودجه ای در مسایل مختلف پیدا می کند از صندوق تامین اجتماعی برداشت کند که به موجب این امر هم اکنون بدهی های دولت نسبت به صندوق تامین اجتماعی چندین هزارمیلیارد تومان شده است؛ بنابراین سازمان نمی تواند تعهدات خود را نسبت به بیمه شدگان بپردازد و نسبت به آنها عمل کند وهمين امر باعث شکایت زیاد شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در جامعه ایران بیش از ۴۰ میلیون نفر تحت عناوینی همچون کارگر، کارفرما، بازنشسته و... عضو تامین اجتماعی هستند؛ ادامه داد: در آخرین روزهای مجلس ششم (سال ۸۳) قانون جامع نظام تامین اجتماعی تصویب شد که سهم کارگر و کارفرما در آن نادیده گرفته شد، آنها تنها سهمی در سیاستگذاری داشته اما در ترکیب هیات مدیره جایگاهی ندارند، به عبارتی با این قانون ساختار تامین اجتماعی رنگ دولتی به خود گرفت
نماینده مردم تهران ادامه داد: این قانون که در اردیبهشت ماه سال 83 و در آخرین روزهای مجلس ششم با همه آن فراز ونشیبها وتحصن ها و استعفاها يي كه صورت گرفت؛ تصویب شد و مجلس کار فرما و کارگر را در سازمان تامین اجتماعی خلأیت کرد. یعنی به جای اینکه سه ضلعی و سه جانبه ای امور سازمان انجام شود، فقط از سوی دولت به صورت یک جانبه به امور رسیدگی می شود.
افتخاری تاکید کرد: طرح دو فوریتی اصلاح قانون جامع تامین اجتماعی طرحی است که رسیدگی به امور سازمان را به صورت شورای عالی تامین اجتماعی و سه جانبه شده در نظر گرفته است، که 5 نماینده از کارفرمایان، 5 نماینده از بیمه شدگان و باز نشستگان و نمایندگانی هم از دولت و وزرای مربوطه حضور داشته باشند و کمک کنند تا آن مشکلات حل شود واز سوي دیگر همه طرفین در تصمیم گیری ها سهیم باشد. درحقیقت این شورای عالی به عنوان هئیت عالی این وزارتخانه در تصمیم گیری ها تاثیر گذار است. یادآور می شوم تعداد قابل توجهی از نمایندگان این طرح را امضا کرده اند.

۱۳۹۴/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...