نسخه چاپی

مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی فعلا اعمال نمی‌شود

مسئول اطلاع رسانی پلیس راهور استان كرمانشاه با اشاره به افزایش نرخ برخی جرایم رانندگی گفت: این مصوبه تا زمان ابلاغ رسمی راهور ناجااعمال نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علي اکبر عبداللهی اظهار داشت: تخلفاتي از جمله عبور از چراغ قرمز به عنوان يکي از تخلفات حادثه ساز از ۱۰۰هزار تومان به ۲۰۰هزار تومان، سرعت غيرمجاز «بيش از ۳۰ کيلومتر در ساعت» از ۱۰۰هزار تومان به ۲۰۰هزار تومان، و همچنين سرعت غيرمجاز«تا ۳۰ کيلومتر در ساعت» از ۴۰هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزايش يافت.

وي افزود: براساس قانون و بر مبناي کاهش يا افزايش نرخ تورم هر سه سال يک بار با تصويب هيئت وزيران، با پيشنهاد افزايش از سوي نيروي انتظامي و تاييد وزيران راه، شهرسازي و دادگستري مورد بررسي قرار مي گيرد.

گفتني است؛ هدف از تصويب اين قانون و اجرايي کردن آن برقراري نظم، انضباط و امنيت و جلوگيري از تضييع حقوق مردم است.

اين مقام انتظامي بيان داشت: از بين تخلفات موارد فوق امنيت مردم را به خطر انداخته و ضرورت جلوگيري از بروز آن و انجام اقدامات باز دارنده را ايجاب مي کند.

سرهنگ عبدالهي گفت: براساس اعلام پليس راهور ناجا تا زماني که ساز و کار اجرايي فراهم نشود افزايش نرخ جرائم رانندگي اعمال نمي شود.

عبداللهي تاکيد کرد: کشته شدن حدودا ۱۷هزار نفر در طول يک سال براي جامعه آمار بالايي است و تعداد کمي از آن ها مسببين و مقصرين در حادثه هستند و مابقي نقشي در بروز حادثه ندارند و جان خود را از دست مي دهند.

وي تصريح کرد: معتقديم که از همه توان خصوصاً استفاده از ابزارهاي کنترلي و فناوري نوين و تکنولوژي جديد بايد در خصوص پيشگيري از وقوع تخلف و جرم استفاده کرد و کنترل و مديريت در حوزه مسائل به روز باشد.

مسئول اطلاع رساني پليس راهور استان کرمانشاه در پايان خاطر نشان کرد: همراهي و مشارکت مردم با خادمان خود در حوزه ترافيک و حمل و نقل امري اجتناب پذير است و اميدواريم اين همراهي و تعامل و همدلي مردم با پليس آينده به اوج خود برسد.

۱۳۹۴/۱۱/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...