نسخه چاپی

طرح فرانسه برای دیدار عباس و نتانیاهو در پاریس

تلویزیون رژیم صهیونیستی از طرح ابتكاری فرانسه برای دیدار رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین و نخست وزیر این رژیم در پاریس خبر داد.

به گزارش نما به نقل از رسانه های خبری فلسطین، کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که فرانسه تصمیم دارد زمینه برگزاری دیدار محمود عباس و بنیامین نتانیاهو در جریان کنفرانس پاریس را فراهم کند.

بر اساس این گزارش، فرانسه در حال آماده سازی زمینه برگزاری کنفرانسی درباره امنیت خاورمیانه با حضور رهبران منطقه است.

این در حالی است که کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا فاش کرد که محمود عباس (ابومازن) در دیدار اخیر با خبرنگاران اسرائیلی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو پیشنهاد وی برای دیدار را رد کرده است.

وی گفت: دو ماه پیش تماس هایی با هدف برگزاری نشست با بنیامین نتانیاهو برقرار شد اما دفتر نتانیاهو از برگزاری این دیدار طفره رفت.

عباس افزود که بر عکس ادعاهای وزرای کابینه نتانیاهو، هرگز مردم را علیه رژیم صهیونیستی تحریک نمی کند بلکه همواره بر مخالفت با خشونت و ریخته شدن خون افراد تاکید کرده است اما نباید فراموش کرد که موج خشونت ها حاصل نبودن افق سیاسی و روند صلح است.

عباس اظهار داشت که تنها از مبارزه صلح آمیز مردمی حمایت می کند و از ملت فلسطین می خواهد که بدون خشونت تظاهرات کنند.

وی تصریح کرد: همه سازمان ها می خواهند که خیزش مردمی بدون خشونت باشد اما متاسفانه منبع خشونت اسرائیل است که حتی به سمت کودکان تیراندازی می کنند.

از سوی دیگر برخی منابع در دفتر نتانیاهو در واکنش به این اظهارات عباس اعلام کردند که عباس از مسئولیت خود مبنی بر عدم اجرای مذاکرات سازش شانه خالی می کند.

این منابع تاکید کردند که نتانیاهو بار دیگر در اجلاس داووس عباس را به ازسرگیری مذاکرات بدون پیش شرط دعوت کرد.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تاکنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

۱۳۹۴/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...