نسخه چاپی

خوشحالی سعودی از رای AFC

در حالی كه دبیركل فدراسیون فوتبال ایران بعد از تصمیم AFC گفته‌ كه این حكم به سود ایران صادر شده، دبیركل فدراسیون فوتبال عربستان نیز می‌گوید كه از رای صادره بسیار خوشحال است.

به گزارش نما، کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تنش بین ایران و عربستان که به فوتبال هم کشیده شده بود، تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت که بازی‌های نمایندگان این دو کشور را به تعویق بیندازد تا دو کشور تا25 اسفند دعوای خود را حل کنند، در غیر این صورت بازی در زمینی بی طرف برگزار خواهد شد.

این تصمیمی که AFC گرفت، باعث خوشحالی سعودی شده است و این کاملا قابل پیش بینی هم بود چرا که بسیار بعید به نظر می‌رسد تنش سیاسی بین ایران و عربستان به این زودی حل شود و در نهایت هم کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبور می‌شود تصمیمی را بگیرد که سعودی‌ها مدتهاست به دنبال آن هستند.

"احمد خمیس" عضو سعودی کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و دبیر کل فدراسیون فوتبال عربستان دراین باره به الریاضیه عربستان گفت: تصمیمی که کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفت بیانگر موفق بودن تلاش‌های عربستان برای بازی نکردن در خاک ایران است و این باعث خوشحالی ما شده است.

وی افزوده است: این تصمیم مقدمه‌ای برای انتقال بازیهای نمایندگان عربستان با ایران در زمینی بی‌طرف است. ما به همراه برادران اماراتی خود کشور قطر را پیشنهاد داده‌ایم و ایران هم در این مدتی که AFC فرصت داده باید کشوری را پیشنهاد دهد یا اینکه به مشکلات سیاسی خود پایان دهد و اساسا مشکلات کنونی را حل کند.

علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال که به عنوان نماینده فوتبال ایران در نشست قطر حضور یافته بود در گفت‌وگویی با اشاره به نتایج این نشست گفته است: "این که به دو کشور زمان دادند تا باهم تفاهم کنند و روابط‌شان عادی شود شکست است؟ در جلسه همه اسناد بر علیه ما بود اما ما در نهایت توانستیم قاطعانه پیروز شویم".
منبع: ایسنا

۱۳۹۴/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...