نسخه چاپی

پیروزی بشار اسد نزدیك است

بر این اساس ، در حالی كه ‌ممكن است كه «جان كری» وزیر خارجه آمریكا و سازمان ملل متحد در مذاكره اسد با مخالفان پافشاری كنند تا در نهایت قدرت به آن‌ها واگذار شود اما رییس جمهور سوریه تمایلی برای پذیرش چنین درخواست‌هایی ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس: نشریه آمریکایی «فارین افرز» اخیرا در گزارشی از پیروزی رییس جمهور سوریه در نبرد علیه شورشیان خبر داد.

فارین افرز نوشت: «بشار اسد» رییس جمهور سوریه در حال برتری است و روسیه نیز به طور قابل توجهی توازن قوا را دگرگون ساخته است.

بر این اساس ، در حالی که ‌ممکن است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و سازمان ملل متحد در مذاکره اسد با مخالفان پافشاری کنند تا در نهایت قدرت به آن‌ها واگذار شود اما رییس جمهور سوریه تمایلی برای پذیرش چنین درخواست‌هایی ندارد.

مشاوران اسد می‌گویند که او در مذاکرات هفته جاری در مقر سازمان ملل متحد تنها به عنوان شنونده حاضر می‌شود. به عبارت دیگر اسد کماکان مایل به برتری در میدان جنگ است. در حالی‌که سازمان ملل متحد خود را آماده برگزاری فرآیند مذاکرات به تعویق افتاده می‌کند، اما باید در برآورده شدن انتظارها و اهدافش به خاطر تغییر موازنه قوا در منطقه انعطاف داشته باشد.

فارین افرز در خاتمه نوشت: دلیل اصلی اسد برای این اعتماد به نفس، تغییر آشکار وضعیت نظامی در عرصه نبرد است.

خبرگزاری فرانسه نیز روز گذشته در گزارشی میدانی با اشاره به پیروزی‌های مهم سوریه در نبرد با شورشیان نوشت: در حالی که سازمان ملل متحد خود را آماده برگزاری گفت‌‌وگوهای صلح در این هفته به منظور پایان دادن نزدیک به 5 سال نبرد در سوریه می‌کند، ارتش هوادار «بشار اسد» رییس جمهور سوریه در یکشنبه با بازپس‌گیری شهر ساحلی ربیعه در شمال لاذقیه به موفقیت بزرگی دست یافت.

خبرگزاری فرانسه نوشت: این عملیات دومین پیروزی راهبردی ارتش سوریه در لاذقیه در کمتر از دو هفته بعد از این بود که نیروهای دولتی در 12 ژانویه شهر سلمی را بازپس گرفتند.

۱۳۹۴/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...