نسخه چاپی

پاسخ سپاه به ادعای «سیم‌ كارتی» آمریكا

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به ماجرای بازداشت تفنگداران آمریكایی گفت: درخصوص ادعای آمریكایی‌ها مبنی‌بر گم شدن سیم‌كارت‌های آنها، گفت: همه سیستم‌ها و كامپیوترها و موبایل‌ها و سیم‌كارت‌های آنها را تخلیه كردیم و مسائل نظامی آن را برداشتیم، اما اینكه می‌گویند 2 سیم‌كارت آنها گم شده، شاید در دریا افتاده یا داخل شناورشان بوده باشد و اینها اصلا اهمیتی ندارد و ما هم نیازی به آن دو سیم‌كارت نداشتیم.

به گزارش نما به نقل از فارس: دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه سال‌ها است مسوولیت کل خلیج فارس و تنگه هرمز با «ندسا» است، گفت: ما تسلط 24 ساعته و دائمی بر کل خلیج فارس داریم.

وی در عین حال گفت: ما عبور شناورهای شش کشور (آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، نیوزیلند و استرالیا) از آب‌های ایران را بی‌ضرر نمی‌دانیم. او با اشاره به ماجرای بازداشت تفنگداران آمریکایی ادامه داد: ما بعد از توقیف شناورهای آمریکایی بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اشتباها وارد شده بودند و اقدام خصمانه نداشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نهایتا پس از بررسی‌های ما و ستاد کل سپاه و قرارگاه خاتم، بنا شد این نظامیان آزاد شوند. وی ادامه داد: جالب است که حدود 2 ساعت آمریکایی‌ها متوجه نشدند که شناورهایشان کجا هستند و این ما بودیم که روی کانال بین‌المللی به آنها اطلاع دادیم.

او درخصوص ادعای آمریکایی‌ها مبنی‌بر گم شدن سیم‌کارت‌های آنها، گفت: همه سیستم‌ها و کامپیوترها و موبایل‌ها و سیم‌کارت‌های آنها را تخلیه کردیم و مسائل نظامی آن را برداشتیم، اما اینکه می‌گویند 2 سیم‌کارت آنها گم شده، شاید در دریا افتاده یا داخل شناورشان بوده باشد و اینها اصلا اهمیتی ندارد و ما هم نیازی به آن دو سیم‌کارت نداشتیم.

وی یادآور شد:در زمان اجلاس غیر متعهدها 2 شناور خارجی به نزدیک جزیره سیری آمدند، اما ما از گرفتن آنها خودداری کردیم چون می‌دانستیم همه اخبار اجلاس تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. فدوی افزود: آنها پشت تیربارهای شناورهای‌شان جرات نداشتند سرشان را برگردانند و من هم به بچه‌ها گفتم کاری نکنید، چون ممکن است آنها اقدامی کنند و ما مجبور شویم همه آنها را بکشیم.

۱۳۹۴/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...