نسخه چاپی

اختصاصی نما

فرار به جلو آل سعود با تبلیغات رسانه ای علیه ایران

عکس خبري - فرار به جلو آل سعود با تبليغات رسانه اي عليه ايران

عربستان تامین كننده مالی اغلب جنگ ها و درگیری های داخلی و خارجی است كه در نیم قرن اخیر در كشورهای اسلامی صورت گرفته است.

زهرا حكمت-  اختلاف نظرهای بارز سیاسی بین ایران و عربستان، تا قبل از مرگ ملک عبدالله ؛ در سایه خویشتن داری و عقلانیت حکام عربستان، تا حدودی مانع ایجاد تنش بین دو کشور می شد. اما پس از روی کار آمدن ملک سلمان، که عملاً سمتی تشریفاتی دارد و فرزندانش صحنه گردانان اصلی اوضاع هستند؛ سیاست خارجی عربستان توام با تصمیمات هیجانی و غیر معقول شد.
رژیم مرتجع عربستان سعودی در دوره جدید حاکمیت خود، از کوچکترین فرصتی برای اتهام زنی های واهی و ایجاد تنش با ایران نمی گذرد. در این راستا و پس از اعدام شیخ نمر و حمله برنامه ریزی شده عوامل این رژیم به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد، شاهد موج جدیدی از اتهام زنی ها و سیاست های خصمانه این رژیم هستیم.
وزارت خارجه عربستان ، اخیراً مجموعه ای 58 بندی از ادعاهای واهی وکذب را بعنوان اعمال غیر قانونی و تروریستی به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است که لازم است وزارت امور خارجه و مسئولین کشور سریعاً پاسخ متقن و جامعی به آن بدهند
در بسیاری از بندهای این بیانیه، ‌از افتخارات جهان اسلام و ایران، بعنوان نمونه های مورد ادعای رژیم آل سعود نامبرده شده است. حلقه های مقاومت که پس از چندین دهه ناتوانی و عجز ارتش های کشورهای عربی، موفق به عقب راندن و شکست رژیم صهیونیستی شدند؛ ‌از نظر آل سعود ، جزء گروه های تروریستی محسوب می شود. و بر اساس این منطق صهیونیستی، هر اقدامی که در راستای کمک به جبهه مقاومت باشد؛ حمایت از تروریست نام دارد.
هرچند مسئولین وزارت امور خارجه تا کنون در مورد این بیانیه سکوت اختیار کرده اند، اما جای سوال است که دولت مرتجع عربستان با سابقه سیاهی که در باب تروریسم و حقوق بشر از خود بجای گذاشته است، چگونه خود را مجاز به انتشار چنین بیانیه ای که سراسر افترا و ادعا های کذب است، می داند؟
رژیم آل سعود که در سایه فرقه انحرافی و خود ساخته اش، حق کشتار فجیعانه هزارن مسلمان و غیر مسلمان را برای خود قائل می شود؛ بی شک در تمام مشکلات و عقب افتادگی های امت و جامعه مسلمین نقش کلیدی و اساسی دارد.
 
 وحشت و ترس از بیداری ملت های مسلمان

عربستان تامین کننده مالی اغلب جنگ ها و درگیری های داخلی و خارجی است که در نیم قرن اخیر در کشورهای اسلامی صورت گرفته است. حکام رژیم آل سعود و شیوخ برخی از کشورهای عرب؛ علاوه براینکه بطور پنهانی هزینه های گزاف جنگ های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینان را فراهم می سازند، بدلیل وحشت از قطع حمایت غربی ها،‌ سکوت و بی تفاوتی را در قبال جنایات این رژیم انتخاب می کنند. وحشتی که می توان ریشه اغلب حرکات خاندان آل سعود را ناشی از آن دانست. خاندان آل سعود که تا کنون تنها به پشتیبانی آمریکا و با راهکار دیکتاتوری و ایجاد رعب و وحشت توانسته اند به حکومت خود ادامه دهد؛ کوچکترین آگاهی و مخالفتی را در درون سرزمین خود بر نمی تابند.
رژیم آل سعود و شیوخ کشورهای کوچک هم پیمان آنها، بخوبی می داند که اندک آگاهی و بیداری، منجر به فروریختن پایه های حکومت فاسد این خاندان خواهد شد. از این رو، می توان اغلب اقدامات این رژیم را در راستای مقابله با جمهوری اسلامی و اندیشه انقلاب اسلامی دانست.

گرچه بررسی کامل اقدامات و جنایات علنی رژیم آل سعود در این یادداشت نمی گنجد، اما سعی می شود که به برخی از جنایات آشکار این رژیم در قبال ملت ایران و سایر ملت های منطقه اشاره شود. در بخش نخست این گزارش، به فهرست برخی از اقدامات این خاندان در قبال ملت ایران اشاره می شود و بخش دوم به جنایات آل سعود در بعد بین المللی پرداخته خواهد شد.

بخشی از جنایات عربستان سعودی و رژیم آل سعود علیه ملت ایران
 تشویق و تجهیز حکومت صدام در جریان 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران
حمایت همه جانبه از گروهک های تروریستی و تجزیه طلب
تلاش برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و اقوام مختلف ایرانی
حمایت رژیم آل سعود و رسانه های وابسته به این رژیم از فتنه سال 88
حمایت قاطع از انواع گروهک های تروریستی شرق کشور
آموزش، تجهیز و تعلیم گروهک تروریستی ریگی که از جنایات این گروهک تروریستی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

جنایت تاسوکی
حملات متعدد به پاسگاه های مرزی و گروگانگیری
بمب گذاری در یکی از مساجد شیعیان زاهدان
بمب گذاری در مسیر اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
بمب گذاری انتحاری در شهر سربازو به شهادت رساندن جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمع دیگری از فرماندهان ارشد سپاه و سران عشایر سنی بلوچ.
شایان ذکر است که گروهک ریگی ، تمامی این اعمال تروریستی را رسماً از طریق شبکه تلوییونی العربیه، وابسته به دولت آل سعود، بر عهده گرفته بود.
ایجاد و حمایت مالی ، تسلیحاتی و آموزشی از گروهک تروریستی جیش العدل
همچنین، در دی ماه 1393 نیز گروهک تروریستی دیگری در شرق کشور منهدم می شود که اعضای آن صراحتاً به دریافت کمک مالی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، اعتراف می کنند. گروهکی که یکی ازاهدافش به شهادت رساندن معلمین بوده است.
گزیده‌ای از جنایات این گروه را می توان به صورت ذیل بیان کرد:
به شهادت رساندن مولوی شهید مصطفی جنگ زهی امام جمعه اهل سنت راسک شهرستان سرباز که به دلیل حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رهبری دستور به شهادت آن داده بودند.
به شهادت رساندن معلمان شهید جواد نوروزی، محمد اسلامی، عیسی شهرکی
ترور افراد مختلف به بهانه همکاری با جمهوری اسلامی
کارگزاری تله های انفجاری در مسیر نیروهای نظامی و انتظامی
ترور ،‌ فضاسازی و ایجاد اغتشاش در سایر استان ها
حمایت از اقدامات تروریستی در استان خوزستان
پشتیبانی از گروهک تجزیه طلب خوزستان
حمایت و تجهیز تروریست های در به شهادت رساندن عزاداران حسینی در دزفول درمهر ماه 1394
پشتیبانی از عوامل ایجاد آشوب و اغتشاش و تحریف افکار عمومی در حادثه مهاباد در اردیبهشت 1394
ایجاد درگیری و آشوب در تجمعات آرام اعتراضی در تبریز درآبان 1394
برنامه ریزی برای حمله به سفارتخانه و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد ،‌ به منظور بهره برداری سیاسی و انحراف توجهات و اعتراضات بین المللی از اعدام شیخ نمر.

۱۳۹۴/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...