نسخه چاپی

سیطره داعش بر اموال بانك‌های سرت لیبی

شهردار شهر سرت لیبی روز سه شنبه گفت كه تروریست های داعش همه اموال موجود در بانك های این شهر را تحت سیطره خود در آورند.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل ازالیوم السابع نوشت: «خلیفه المعدانی» شهردار شهر سرت واقع در شرق طرابلس پایتخت این کشور، در اظهارات مطبوعاتی گفت: حدود 50 میلیون دینار لیبی که کل اموال و دارایی های موجود در بانک های این شهر به شمار می رود، به دست تروریست های داعش افتاد.

وی با بیان اینکه سیطره داعش بر همه بانک های این شهر، باعث می شود اهالی این شهر در بازپس گیری اموال خود دچار مشکل شوند، افزود که با عبدالحفیظ تریبیل یکی از مسوولان بانک مرکزی لیبی در خصوص افتتاح شعبه هایی برای بانک هایی که در سرت بسته شده به منظور سهولت دسترسی شهروندان، افتتاح شده است.

بر اساس این گزارش، تروریست های داعش همه نهادها و سازمان های دولتی در شهر سرت را به کنترل خود در آوردند؛ این امر باعث شده یک هزار و 300 تن از خانواده لیبیایی این شهر را ترک کنند.

از سوی دیگر، دولت موقت لیبی امروز سه شنبه اعلام کرد که انبار غلات و آرد این شهر رو به پایان است که در صورت تمام شدن بحران جدی در هزینه های این کالای اساسی ایجاد خواهد شد. داعش از خلا وجود دولت یکپارچه در لیبی سو استفاده کرده و از شهر سرت به عنوان مقر خود در این کشور نام می برد.

لیبی بزرگترین کشور نفت خیز در آفریقاست به طوری که در سال 2011 روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز نفت تولید می کرد که این میزان تولید اکنون به یک سوم رسیده است.

۱۳۹۴/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...