نسخه چاپی

افاضات جدید دكتر جوانفكر!

عکس خبري -افاضات جديد دکتر جوانفکر!

به گزارش نما به نقل از عصر ایران، احمدی نژاد تا کنون در میان سیل مصاحبه های خود با رسانه های خارجی، با هیچ خبرنگار داخلی غیردولتی گفتگوی رو در رو نداشته و به کنفرانس های مطبوعاتی بسنده کرده و البته بیش از یک سال است که نشست مطبوعاتی هم برگزار نکرده است.


اهم سخنان علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای رییس جمهور را در این باره بخوانید:
- مصاحبه ایشان با خبرنگاران خارجی کاملا هدفمند و به منظور انتقال پیام ها و نشر مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خارج انجام می شود. اما در فضای داخلی، آقای احمدی نژاد در فرصت ها و دیدارهای مختلف، دیدگاه ها و نظراتشان را در جامعه منعکس می کنند.


- اگر رئیس جمهور با خبرنگاران داخلی مصاحبه نکرده اند، به معنای بی توجهی به خبرنگاران نیست. بلکه ضرورت انجام چنین گفت و گویی احساس نشده است. چون بستر نشر دیدگاه های دولت و رئیس جمهور در داخل کشور فراهم است و انجام مصاحبه اختصاصی با رسانه های داخلی به عنوان یک ضرورت احساس نشده است.


- آقای احمدی نژاد در سال های اخیر بار ها نشست مطبوعاتی و کنفرانس خبری داشته اند و تند ترین سوالات را خبرنگاران در جلسات مطبوعاتی مطرح کرده اند و ایشان هم با سعه صدر به همه این سوالات پاسخ داده اند و تا امروز هم کسی را به علت طرح یک سوال تند یا انتقاد صریح از رئیس جمهور از جلسه مطبوعاتی اخراج نکرده اند.


- آنچه مورد اعتراض ماست این است که سخنگوی محترم شورای نگهبان با چه منطقی به صورت یکجانبه یک رسانه را آماج همه نوع توهین و تهمت قرار می دهند و بعد هم خبرنگار خبرگزاری رسمی کشور را از جلسه اخراج می کنند. این اعتراضی بود که ما داشتیم و به همین دلیل به رئیس جمهور نامه نوشتیم تا به عنوان کسی که مسوول اجرای قانون اساسی است به مسوولان کشور در خصوص رعایت نکردن حرمت خبرنگاران و سلب آزادی از آنان برای طرح سووال و اعمال محدودیت برای فعالیت رسانه ای تذکر بدهند.


- بالاخره در طول این سال ها آقای رئیس جمهور به کرات با خبرنگاران مصاحبه مطبوعاتی داشتند و در سفرهای استانی و سفرهای کاری هم با خبرنگاران گفت و گو کرده اند. بنابراین نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی، بالاترین دسترسی را در دوره آقای احمدی نژاد به رئیس جمهور داشته اند!در کدام دوره تا این حد دسترسی به رئیس جمهور وجود داشته است؟ این ها را باید منصفانه قضاوت کرد. البته اگر رئیس جمهور فرصت داشته باشد و مصاحبه اختصاصی هم داشته باشد خوب است ولی باید با توجه به حجم کارهای رئیس جمهور و کمبود وقت، اولویت بندی مسائل را در نظر گرفت.


- در عین حال، وزرا هم روزهای چهارشنبه بعد از جلسه هیئت دولت در دسترس خبرنگاران قرار می گیرند و هر کس در حوزه کاری خود به مردم گزارش می دهد و ارتباط دولت با مردم برقرار است. جامعه ما الحمدلله جامعه ای آزاد است و فضای اجتماعی ما خالی از نقد نیست و در این زمینه اشکالی به دولت وارد نیست.


- آنچه الان در فضای جامعه وجود دارد، غالبا سیاه نمایی است نه انتقاد. اما به خاطر همین سیاه نمایی ها هم تا کنون هیچ کس از طرف دولت مورد مواخذه قرار نگرفته است. ای کاش نقد وجود داشت و منصفانه ، عالمانه و بی طرفانه جنبه های مثبت و منفی پدیده های مختلف را بررسی می کردند و از این طریق تنویر افکار صورت می گرفت . همه از این نوع نقد استقبال می کنند و دولت هم همین طور است. اما آنچه الان وجود دارد، به خصوص در ماه های اخیر، عمدتا سیاه نمایی هایی بوده که به اسم نقد مطرح شده و هیچ کس نمی تواند منکر این واقعیت شود زیرا دلایل و مستندات فراوانی برای آن وجود دارد.


- این طورنیست که همه مطالب روزنامه ایران در حمایت از دولت باشد. شما روزنامه ایران را بخوانید و ببینید که ما هرجا اشکالی هست بیان می کنیم. همین چند روز پیش گزارشی نوشته بودیم با عنوان "تخلفات پزشکان دور از چشم وزیر بهداشت". ما هم دولت را هم اگر در مواردی اشکالی وجود داشته باشد نقد می کنیم. اما سعی می کنیم نقد ما بی طرفانه باشد. هیچ وقت هم ادعا نکرده ایم که همه کارهای ما درست و بی نقص بوده و ممکن است ضعف هایی هم داشته باشیم که آن ها را می پذیریم.

۱۳۹۱/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...