نسخه چاپی

كلاهبرداری در پوشش سهام عدالت

فردی كه با راه اندازی سایت تقلبی به نام پایگاه خبری سهام عدالت از 850 نفر كلاهبرداری كرده بود،توسط پلیس فتای استان البرز دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از خبر آنلاین البرز، سردار "کامراني صالح" با اعلام اين خبر گفت: کارشناسان پليس فتاي استان البرز در پي رصد و پايش اينترنتي با سايتي با عنوان "پايگاه خبري سهام عدالت" به آدرس اينترنتي www.sahamedalat.com مواجه شدند.
وي افزود: اين پايگاه خبري با انتشار اطلاعيه اي مبني بر اين که «دولت قصد دارد بدون اطلاع رساني، طرح ثبت نام مردم در سهام عدالت را اجرا کند و اگر کسي ثبت نام نکند به منزله نوعي انصراف خواهد بود»، از متقاضيان سهام عدالت خواست تا با واريز مبلغ 55 هزار ريال نسبت به بروز رساني اطلاعات خود و ثبت نام مجدد در اين سامانه اقدام کنند .
فرمانده انتظامي استان البرز تصريح کرد : عليرغم اطلاعيه سازمان خصوصي سازي مبني بر اين که هرگونه اطلاع رساني و اقدام در خصوص سهام عدالت صرفا از طريق رئيس کل و مديران ارشد سازمان و يا از طريق سايت سهام عدالت به نشاني www.sahamedalat.ir صورت خواهد گرفت، اما در پي درج اين اطلاعيه در سايت قلابي سهام عدالت به آدرس اينترنتي www.sahamedalat.com، تعداد 850 نفر از شهروندان اشتباهاً در سايت مذکور ثبت نام کردند.
سردار کامراني صالح درباره شگرد گرداننده اين سايت گفت: عامل گرداننده سايت مذکور با تعبيه درگاهي براي واريز وجه اينترنتي به عنوان هزينه ثبت نام، دريافت وجه از اين طريق و جمع آوري بانک اطلاعاتي دارندگان سهام عدالت در سطح کشور از قبيل نام، نام خانوادگي، آدرس ايميل، آدرس محل سکونت،شماره تلفن همراه و ... اقدام به کلاهبرداري ميليوني از مردم کرده است .
اين مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع ، کارشناسان پليس فتا با اقدامات اطلاعاتي و فني، سايت مذکور و گرداننده آن را شناسايي کردند.
سردار کامراني صالح گفت: کارآگاهان پليس فتا در تحقيقات فني و تخصصي پليسي، اقامت گاه متهم را در تهران شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي، وي را در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند .
فرمانده انتظامي استان البرز درخاتمه گفت: متهم پس از انتقال به پليس فتاي استان البرز،ضمن اعتراف به جرم خود، اقرار کرد: با کپي برداري از سايت سهام عدالت، راه اندازي سايتي شبيه به آن، بارگذاري اطلاعيه هاي فريبنده و تحريک احساسات مردم براي ثبت نام در سايت مذکور، از شهروندان کلاهبرداري ميليوني کرده است . *

۱۳۹۴/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...