نسخه چاپی

استقبال فرانسه از سفر روحانی به پاریس

وزیر امورخارجه فرانسه در آستانه سفر رئیس‌جمهوری ایران به پاریس، این سفر را خوب توصیف كرد و گفت فرانسه آماده است كه این برنامه به یك موفقیت بدل شود.

به گزارش نما به نقل از فارس: لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته (سه‌شنبه) در آستانه سفر حسن روحانی به پاریس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی‌.وی 5 موند، گفت: «سفر حسن روحانی به پاریس اتفاق خوبی است.»

سفر روحانی به اروپا که روز دوشنبه از ایتالیا آغاز شده است، 10 روز پس از آن انجام می‌شود که برنامه جامع اقدام مشترک، یعنی توافقی که 23 تیر سال جاری در وین اتریش به دست آمد، به‌ طور رسمی اجرایی شد و تحریم‌های هسته‌ای علیه ایرانی رفع شدند.

فابیوس در این مصاحبه گفت که ایران باید به توافق هسته‌ای پایبند بماند.

وزیر امورخارجه فرانسه در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره احتمال امضای قرارداد فروش هواپیمای مسافربری ایرباس به ایران، گفت: «ما سفر روحانی به پاریس را ترتیب داده‌ایم تا آن را به یک موفقیت بدل کنیم.»

مقام‌های ایرانی می‌گویند تهران قصد دارد بیش از 100 فروند هواپیمای مسافربری از شرکت فرانسوی ایرباس خریداری کند. خبرگزاری رویترز نوشته است که هواپیمای A-380، بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان با ظرفیت بیش از 500 نفر، یکی از مدل‌های مد نظر ایران است.

فرانسه در مذاکرات هسته‌ای سخت‌ترین مواضع را داشت و به همین دلیل رسانه‌های این کشور در گزارش‌های روزهای اخیر خود ابراز نگرانی کرده‌اند که این مواضع بر قراردادهای احتمالی که ممکن است ایران با فرانسه ببندد، اثر بگذارد.

۱۳۹۴/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...