نسخه چاپی

كفاشیان: واكنش جدی به اماراتی ها خواهیم داشت!

عکس خبري -کفاشيان: واکنش جدي به اماراتي ها خواهيم داشت!

رییس فدراسیون فوتبال از حل نشدن مشكل حق‌ پخش تلویزیونی میان فدراسیون و صدا و سیما خبر داد و گفت: «فعلا بازی‌های لیگ به طور موقتی پخش می‌شود تا ضرغامی تكلیف موضوع را روشن كند

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی کفاشیان با بیان این که هنوز مساله حق پخش تلویزیونی حل نشده به سوالات مختلفی پاسخ گفت که در ذیل می آید:


* بالاخره تکلیف حق پخش تلویزیونی چه شد؟ آیا توانستید آنچه حق فوتبال می‌دانید را از صدا و سیما بگیرید؟
خیر، هنوز مشکل حق پخش تلویزیونی حل نشده است. ما همچنان سر همان موضع قبلی هستیم چرا که حق پخش اصلی‌ترین منبع درآمدزایی باشگاه‌ها است. اگر بخواهیم باشگاه‌هایمان درآمدزا بوده و به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنند، باید موضوع حق پخش تلویزیونی که جزو اصلی‌ترین درآمدهای باشگاه‌هاست کاملا حل شود. ما ادعا نداریم صداوسیما باید از جیب خودش پول حق پخش را بپردازد بلکه معتقدیم باید بخشی از درآمدهای صداوسیما از پخش مسابقات لیگ به فوتبال این مملکت تعلق یابد. متاسفانه مبلغی که در حال حاضر برای قرارداد حق پخش وجود دارد بسیار پایین است.


* یعنی بازی‌ها به طور موقتی از تلویزیون پخش می‌شوند؟ نتیجه چه می‌شود؟
بله بازی‌ها کاملا موقتی پخش می‌شود. هنوز هیچ توافقی میان ما و صداوسیما صورت نگرفته هرچند دراین راستا مذاکراتی داشتیم؛ آخرین جلسه ما هفته گذشته بود که قرار شد آنها گزارش را به ضرغامی بدهند تا او در این‌باره تصمیم‌گیری کند. ما هم شنبه نامه‌ای را برای ضرغامی نوشتیم و خواستیم هرچه زودتر تکلیف این موضوع را مشخص کند. امیدواریم با مدیریتی که او دارد این قضیه هرچه زودتر حل شود تا دیگر شاهد چالش‌های دوباره برسر این موضوع نباشیم. بی‌شک اگر مشکل حل نشود، کماکان همان برنامه‌هایی که برای پخش بازی‌ها داشتیم را ادامه می‌دهیم.


* برای ممانعت از پخش بازی‌ها در تلویزیون و عرضه مستقل آن در جامعه، نهادهای امنیتی، نظارتی در جریان هستند؟
بله، با نهادهای نظارتی و امنیتی مختلفی صحبت کردیم. در این دو سه هفته که کار به تاخیر افتاد به این خاطر بود که باید آنها را هم در جریان این مساله قرار می‌دادیم. نهادهای نظارتی حرف‌های ما و صدا وسیما را شنیدند و به همین علت بود که کارها مقداری به عقب افتاد. این کار را کردیم تا فردا نگویند با نهادهای نظارتی، هماهنگی صورت نگرفته است. در هر حال حتی اگر در پخش تلویزیونی با صداوسیما به توافق هم نرسیم، نمی‌گذاریم مردم از جریان فوتبال لیگ برتر بی‌اطلاع باشند. با دیگر سیستم‌های اطلاع‌رسانی تصاویر بازی‌ها را به دستشان می‌رسانیم؛ حال از طریق دی‌وی‌دی‌، پخش در سینماها و ...


* اختلاف مبلغ واقعی فدراسیون و صداوسیما چقدر است؟
اختلاف ما الان بر سر شیوه کار است. آنها می‌خواهند مبلغ ثابتی را به فدراسیون بدهند اما ما نمی‌پذیریم بلکه می‌گوییم هر چقدر درآمد از کنار پخش مسابقات لیگ حاصل شد بخشی از آن برای فوتبال باشد که به صورت تفاهم‌نامه با صداوسیما به امضا برسد. این مبلغ از رقم‌های حداقلی که الان مطرح می‌شود خیلی بالاتر است.


* تکلیف برگزاری جام حذفی به کجا رسید؟ آیا کارلوس کی‌روش با برگزاری این رقابت‌ها موافقت کرد؟!
قرار شد سازمان لیگ جلسه‌ای با کی‌روش داشته باشد و در این باره تصمیم بگیرند. بی‌تردید اگر جام حذفی مشکلی در اجرای برنامه‌ها و اردوهای تیم‌ملی ایجاد نکند، آن را برگزار می‌کنیم اما اولویت اول ما برنامه‌های تیم ملی است. اگر ببینم برگزاری جام حذفی باعث کسر انرژی زیادی از بازیکنان ملی‌پوش شود، جام حذفی برگزار نخواهد شد. جلسه سازمان لیگ و کی‌روش این هفته انجام می‌شود.


* درباره جدایی میک مک‌درموت از تیم ملی چه تصمیمی دارید؟
درباره جدایی مک‌درمدت نظر کی‌روش را گرفتیم. واکنش ما نسبت به اماراتی‌ها جدی خواهد بود. فدراسیون قطعا به فیفا و فدراسیون امارات بخاطر قراردادی که این مربی امضا کرده اعتراض خواهد کرد و ادعای خسارت می‌کنیم.


* چرا از خودش شکایت نمی‌کنید؟ آیا کی‌روش مربی جایگزین را معرفی کرده است؟
از خودش شکایت نمی‌کنیم چون طبق قراردادش می‌توانسته مقداری از پولش را پس بدهد و برود که این کار را هم کرد. اما اماراتی‌ها نمی‌توانستند بدون اجازه فدراسیون ایران با مربی که هنوز با ما قرارداد دارد، قرارداد ببندند. قرار است مربی جایگزین او به زودی توسط کی‌روش معرفی شود.


* ظاهرا براساس تغییری که در نحوه امتیازدهی AFC به کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بوجود آمده، احتمال کاهش چشمگیر سهمیه ایران در این رقابت‌ها وجود دارد! آیا این موضوع در آخرین جلسه‌ای که شما هم در آن شرکت داشتید به تصویب رسید؟
بله، تغییرات در آخرین جلسه AFC صورت گرفت. جمع امتیاز لیگ‌ها از 800 به 1000 امتیاز رسید. طبق آخرین تغییرات امتیاز آیتم‌های مختلف به این صورت است که: تکنیک‌ها و استانداردها 200 امتیاز، تماشاگران 100 امتیاز، استادیوم‌ها 140 امتیاز و کلوپ‌ها و باشگاه‌ها 200 امتیاز پیدا کرد. همچنین در آخرین رتبه‌بندی سهمیه‌ای برای کشورهای غرب آسیا قرار شد کشور اول 4 سهمیه مستقیم، کشور دوم 4 سهمیه مستقیم، کشور سوم 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف، کشور چهارم 2 سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف، کشور پنجم یک سهمیه و یک پلی‌آف، کشورهای ششم و هفتم هم هر کدام یک پلی‌آف خواهند داشت. در مجموع 14 سهمیه مستقیم و 2 سهمیه خروجی از بازی‌های پلی‌آف برای کشورهای غرب آسیا در نظر گرفته شده است.


* با توجه به اینکه ما الان از نظر امتیازبندی در آسیا پنجم (یک سهیمه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف) هستیم، آیا می‌توانیم پس از بازرسی‌های نمایندگان AFC چند رتبه صعود کنیم؟
ما باید سعی کنیم امتیازهای بیشتری را در بازرسی‌های جدید کسب کنیم. در هر صورت با توجه به وضعیت کشورهای دیگر، باشگاه‌های ما باید تلاش کنند تا امتیازات زیادی به دست آوریم. معتقدم باید در بحث تکنیک‌ها و استانداردها باشگاه هایی که وضعیت بهتری دارند سطح‌شان را به سرعت ارتقا دهند تا از این موضوع امتیازهای بیشتری بگیریم. فعلا این فرمول جدید سهمیه‌بندی به تصویب رسیده و ما فقط باید کوشش کنیم و امتیاز جذب کنیم.

۱۳۹۱/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...