نسخه چاپی

درمان جدید ناباروری

نتایج یك مطالعه جدید نشان می دهد كه تجزیه و تحلیل اضافی اسپرم در زوج های نابارور، به پزشكان كمك می كند تا مناسب ترین شكل درمان ناباروری را برای افزایش احتمال یك بارداری موفق انتخاب كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشگاه لوند در سوئد متوجه شدند که تجزیه و تحلیل های شاخص قطعه قطعه شدن دی.ان.ای اسپرم یا DFI به تصمیم گیری بهتر در زمینه انتخاب از میان دو گزینه لقاح استاندارد یا لقاح آزمایشگاهی و تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم (میکرواینجکشن) کمک می کند و در نتیجه، استرس فیزیکی و روانی ناشی از جست و جوی روش کمکی مناسب برای درمان ناباروری را کاهش می دهد. .
برخلاف لقاح آزمایشگاهی IVF که شامل ترکیب یک تخمک با شمار زیادی اسپرم در لوله آزمایشگاهی و با هدف ورود یک اسپرم به درون تخمک است، در میکرواینجکشن (ICSI) پزشکان یک اسپرم سالم را انتخاب و به درون تخمک تزریق می کنند.
‘الکساندر جیورسمن’ استاد دانشگاه لوند Lund در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: امیدواریم این نتایج باعث ارائه موثرترین درمان به زوج های بدون فرزند شود.
وی افزود: لقاح های کمکی ناموفق به ویژه در صورت تکرار، از لحاظ فیزیکی و ذهنی بسیار تنش زا هستند.
محققان در این مطالعه که در مجله Andrology منتشر شد، سوابق پزشکی هزار و ۶۳۳ لقاح آزمایشگاهی یا چرخه های میکرواینجکشن را که در یک مرکز باروری و ناباروری انجام شده بود، در فاصله زمانی میان سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ در زوج هایی که مردان تحت آزمایش DFI قرار گرفته بودند، تجزیه و تحلیل کردند.
چرخه لقاح بر اساس تجزیه و تحلیل شاخص قطعه قطعه شدن دی.ان.ای اسپرم ( DFI) به چهار گروه تقسیم شد: DFI کمتر از ۱۰ درصد؛ DFI بین ۱۰ تا ۲۰ درصد؛ DFI بین ۲۰ و ۳۰ درصد؛ و DFI بالاتر از ۳۰ درصد.
داده ها نشان داد که هر چه سطح افزایش DFI بالاتر بود، میزان موفقیت لقاح آزمایشگاهی استاندارد کاهش داشت. در DFI بالاتر از ۲۰ درصد، احتمال تولد نوزاد زنده با استفاده از روش میکرواینجکشن از لحاظ آماری به اندازه قابل توجهی بیشتر می شود.

۱۳۹۴/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...