نسخه چاپی

درآمد فیسبوك در سال 2015

فیسبوك در سال 2015 درآمدی بالغ بر 17.9 میلیارد دلار را به ثبت رساند

به گزارش نما در سال های گذشته شاهد رشد چشمگیر و بی نظیر فیسبوک بوده ایم. ولی به جرات می توان گفت سال 2015 یکی از بهترین سال های عمر فیسبوک بوده است؛ از به واقعیت پیوستن آکیلس ریفت گرفته تا ظهور بازارهای جدید از طریق مسنجر و واتس اپ. ورود فیسبوک به حوزه هوش مصنوعی، که چندی پیش توسط مارک زاکربرگ اعلام شد، نیز باب جدیدی برای استحکام موقعیت فیسبوک خواهد بود. البته در این میان رشد بی سابقه شبکه اجتماعی فیسبوک را نیز نباید فراموش کرد. بد نیست بدانیم طبق گزارش منتشر شده درآمد سه ماهه چهارم سال 2015 این شرکت حدود 5.8 میلیارد دلار و درآمد آن شرکت در سال 2015 بالغ بر 17.9 میلیارد دلار بوده است.


یکی از دلایل اصلی این درآمد هنگفت افزایش ARPU ، میانگین درآمد از هر کاربر، است. با افزایش تبلیغات و خدمات جانبی ، فیسبوک در سه ماهه چهارم موفق به کسب درآمد 3.73 دلاری به ازای هر کاربر شد که نسبت به درآمد 2.97 دلاری در سه ماهه سوم افزایش نشان می دهد . کاربران آمریکایی سود آور ترین کاربران بوده اند ، که در سه ماهه آخر سال 2015 درآمد 13.54 به ازای هر کاربر را رقم زدند که نسبت به درآمد 10.49 دلاری سه ماهه سوم افزایش خوبی را نشان می دهد. این مقادیر ممکن است به نظر قابل توجه نرسد، اما این واقعیت را در نظر بگیریدکه در سه ماهه گذشته ، بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال فیسبوک در سراسر جهان وجود داشته است.بالا نگه داشتن رقم ARPU بسیار مهم است ،چرا که رشد کاربر جدید فیسبوک تقریبا به حد نهایت خود رسیده است و به زودی این رشد متوقف خواهد شد. تا زمانی که ارزش هر کاربر رو به افزایش است ، حتی در صورت توقف روند جذب کاربر جدید، فیسبوک می تواند به افزایش درآمد سالیانه اطمینان داشته باشد.

یکی دیگر از عوامل اصلی رشد سال گذشته فیسبوک روش های جدید تبلیغات ، به ویژه تبلیغات ویدیویی بود. فیسبوک در سال 2015 در حوزه ویدیوهای تبلیغاتی سرمایه گذاری هنگفتی کرد که نتیجه خوبی هم دریافت کرده است.یکی از مقامات فیسبوک در خصوص انقلاب تبلیغاتی گفت: " از نظر جایگزینی تلویزیون ، ما قطعا درصدد جایگزینی هیچ رسانه ای نیستیم ، حوزه رشد و فعالیت ما بسیار گسترده است. ما اعتقاد داریم که مرکز توجه مردم ، نه فقط از تلویزیون بلکه از بسیاری از فرمت های دیگر به اسمارت فون ها در تغییر است. و ما موقعیتی را کسب کرده ایم که نه تنها قادریم در این روند مشارکت کنیم بلکه می توانیم در این تغییر پیشگام باشیم. " ارزش سهام فیسبوک پس از اعلام گزارش درآمد این شرکت 7.5 درصد افزایش داشت ،که تصویری مثبت برای آینده این شرکت ارایه می دهد

۱۳۹۴/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...