نسخه چاپی

یك روش ساده برای داشتن پوست زیبا

افراد برای پاكسازی پوست علاوه بر استفاده از كرم‌ها و مواد مخصوص به تغذیه و ورزش نیز توجه كنند.

به گزارش نما به نقل از افکارخبر،سیدمهدی میرغضنفری، متخصص فیزیولوژی با بیان این که پاکسازی بدن از مواد زائد یکی از شش اصل مهم در طب سنتی است، گفت: برخی از این مواد زائد در پوست تجمع می‌کنند و منجر به لک، خال، چروک و بروز موهای زائد پوست می‌شوند که ریشه تجمع مواد زائد با عواملی همچون پرخوری و تغذیه ناسالم، عدم انجام ورزش، هوای آلوده، بیماری‌هایی مانند یبوست مرتبط است.

این متخصص ادامه داد: برای داشتن پوستی سالم و پاک باید برای رفع این عوامل اقدام کرد و نباید انتظار داشت تنها با استعمال یک کرم، پوستی شاداب داشت.

دکتر میر غضنفری در ادامه افزود: در کنار رعایت موارد ذکر شده، افراد می‌توانند از برخی روغن‌ها در مقدار کم برای ماساژ پوست خود استفاده کنند مانند روغن بادام شیرین که برای پوست‌های خشک مناسب است.

وی با اشاره به راهکارهایی که مناسب افراد گرم مزاج با پوست‌های چرب و جوش‌دار است، گفت: این افراد می‌توانند مقدار 2 لیوان شیر را جوشانده و 1 قاشق سرکه به آن افزوده و پس از بریده شدن شیر مایع باقی مانده را که حدود 1 لیوان است صبح، ناشتا به مدت 3 الی 5 روز استفاده و مقداری از آن را نیز به صورت ماسک بر روی پوست صورت خود استفاده کنند.


۱۳۹۴/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...