نسخه چاپی

عضو كميسيون اقتصادي مجلس درگفت‌وگو با ايلنا:

بودجه 91 با كسری پنهان مواجه است

در بودجه ارائه شده، اعداد و ارقام اعلام شده كاملا مغایرت دارند/دولت در اجرای پرداخت یارانه نقدی غیر قانونی عمل كرده است/دولت باعث ورشكستگی و متضرر ساختن بسیاری از واحدهای تولیدی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بيان اينكه دولت در اجراي پرداخت يارانه نقدي غير قانوني عمل كرده است،در خصوص بودجه سال 91 نيز گفت: بودجه سال 91 با کسری پنهان مواجه است.

محمدرضا خباز در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه دولت بر خلاف قانون با 57 روز تاخیر بودجه سال آینده را به مجلس ارائه کرد، اظهار داشت: متاسفانه در بودجه امسال اعداد و ارقام اعلام شده کاملا مغایرت دارند و نزدیک به 47 تا 48 هزار میلیارد تومان تناقض ارقامی وجود دارد.

خباز با بیان اینکه بودجه سال 91 همچون بودجه سال‌های گذشته دولت از کسری رنج می‌برد،گفت: دولت با برخی تغییرات سیستمی در بودجه به صورت غیرقانونی در تلاش بوده است تا کسری بودجه سال آینده را به ظاهر بپوشاند اما آنچه واقعیت دارد این است که بودجه سال 91 با کسری آن هم به صورت پنهان مواجه است.

عملکرد دولت در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها غیرقانونی بوده است

نماینده مردم کاشمر در مجلس هشتم با تاکید بر اینکه از ابتدای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها دولت به صورت غیر قانونی عمل کرده است، گفت: براساس قانون باید 50 درصد درآمد حاصل هدفمندی یارانه‌ها به مردم پرداخت می‌شد که دولت این کار را انجام نداده است.

خباز همچنین اظهار داشت: دولت باید هدفمند کردن یارانه‌ها را طی 5 سال و به صورت شیب ملایم قیمتی اجرا می‌کرد اما اينگونه عمل نكرد و به تبع آن بسیاری از کالاهای اساسی با شیب تند قیمتی مواجه شده‌اند.

وی در ادامه از عدم ارائه بخشی از درآمدهای هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت مستقیم به دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت در این راستا نیز نه تنها یارانه مذکور را پرداخت نکرد بلکه باعث ورشکستگی و متضرر ساختن بسیاری از واحدهای تولیدی شده است.

۱۳۹۰/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...