نسخه چاپی

سینمای ایران تا بهمن چقدر فروش داشته است؟

رییس حوزه هنری گفت: از ابتدای امسال تا قبل از بهمن‌ ماه، 60 میلیارد سینمای كل كشور فروش داشته‌ كه از این مبلغ 22 میلیارد آن مربوط به سینماهای حوزه هنری است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا محسن مومنی شریف در آیین بازگشایی سینما آفریقا، که شب گذشته 7 بهمن‌ماه با حضور مدیران حوزه هنری، مدیر عامل سینما شهر و مسئولان فرهنگی شهر مشهد در محل این سینما برگزار شد، اظهار کرد: امید است در سال‌های آینده باز هم شاهد همکاری‌های صمیمیانه در بازسازی سینماهای این شهر باشیم که در این بین مردم نیز در سالن‌های خوب فیلم‌های با کیفیت و مطلوب ببینند و در حوزه تولید فیلم و نمایش، زمینه‌ای فراهم شود که سازندگان آن‌ها نیز احساس افتخار کنند در واقع فیلم‌هایی در شان فرهنگ ایران باشد.

مومنی‌شریف خاطرنشان کرد: نقش سینمای آلمان در جنگ جهانی دوم و در بازسازی و بازپروری روحیه مردم شکست‌خورده خود زمانی که این کشور حمله کرده و شکست خورده بود و همه دنیا با آن قطع رابطه کرده بودند بسیار موثر بود، به‌طوری که تا به امروز نیز صنعت سینما در این کشور غیرقابل انکار است.

وی افزود: بنابراین در ایران نیز می‌توانیم شاهد این باشیم که افتخارات سینمای ما بر روی پرده‌های سینما قرار بگیرد و در مقابل مردم نیز برای آینده مملکت امیدوارتر شوند.

رییس حوزه هنری با بیان اینکه در گذشته سینماهای کشور متعلق به کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده که بعد از فرمان مقام معظم رهبری، در سال‌های اخیر این سینماها به حوزه هنری واگذار شد گفت: بعد از بازسازی سینما آفریقا امید است در سال آینده نیز شاهد بازسازی و افتتاح سینما قدس در مشهد نیز باشیم.

مومنی با بیان اینکه تاکنون 11 سینما در کشور به حوزه هنری واگذار شده‌ است گفت: فعالیت‌های مربوط به انتقال و بازسازی چهار سینمای دیگر تا پایان سال نیز در دستور کار قرار گرفته‌است.

رییس حوزه هنری افزود: در سال آینده نیز 30 سینما دیگر به سینمای حوزه هنری اضافه خواهد شد که با این تعداد در مجموع 84 سینما زیرنظر حوزه هنری خواهد بود.

وی عنوان کرد: حوزه هنری تا به امروز 117 سالن نمایش فیلم در کشور را دارا بوده که در واقع بیش از یک سوم سالن‌های نمایش در کشور را تشکیل می‌دهد و با وجود شرایط بد اقتصادی با همکاری سازمان سینمایی کشور در موسسه سینماشهر این سالن‌ها می‌توانند به گونه‌ای بازسازی شوند که در شأن مردم ایران باشد.

رییس حوزه هنری گفت: در سال آینده نیز سه پرده سالن سینما شامل پردیس سینمای مراغه در شمال غربی کشور، پردیس ساحل در شهر اصفهان و پردیس سپهر در شهر ساری در دستور کار است که امید است سال آینده به نتیجه برسد.

۱۳۹۴/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...