نسخه چاپی

شرایط پژو در قرارداد امروز با ایران

شركت پژو در قرارداد جدید گفته است: فروش خودرو در ایران باید به سطح سال 2011 برسد یعنی میزان فروش را طی دو سال به سالانه 1.6 میلیون خودرو و تا سال 2020 به 2 میلیون خودرو در سال برساند.

بهه گزارش نما به نقل از فارس، فاینانشال تایمز نوشت: شرکت پژو سیتروئن نخستین شرکت خودرو غربی است که بعد از لغو تحریم‌ها علیه ایران امروز پنجشنبه قرارداد با ایران امضاء کرد.

سازنده خودروی فرانسوی پژو قرارداد همکاری مشترک با ایران‌خودرو برای تولید خودرو در سطح گسترده امضا کرد و گفت: انتظار دارد این سرمایه‌گذاری‌ها طی 5 سال آینده 400 میلیون یورو برسد.

کارلوس تاوارز مسئول اجرایی شرکت پژو در یک کنفرانس خبری در پاریس گفت: با برگشتن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران پژو و ایران‌ فصل جدیدی از روابط 30 سال اخیر خود را آغاز می‌کنند. این اعلام بعد از آن صادر شد که حسن روحانی رئیس جمهور ایران در دومین بخش از سفر اروپایی خود به فرانسه وارد رفت. وی پیش از این 3 روز در ایتالیا بود، روحانی به دنبال تقویت روابط اقتصادی با کشورهای غربی بعد از سالها افت و تضعیف در روابط است.

شرکت پژو فرانسه همچنین گفت: با مسئولان ایرانی از 18 ماه پیش در حال گفت‌وگو بودند. پژو یکی از برندهای خارجی در ایران است که 30 درصد بازار را در اختیار دارد.

قبل از سال 2012 سالانه 500 هزار خودرو از این برند فروخته می‌شد اما بعد از تحریم‌ها این شرکت ایران را ترک کرد.

تاوارس گفت: شرکت پژو اکنون در سطح مدرن به ویژه با ایران‌خودرو سرمایه‌گذاری می‌کند و این سرمایه‌گذاری‌ها به حدی خواهد بود که حتی امکان صادرات هم وجود خواهد داشت.

براساس این گزارش، تولید 200 هزار خودرو با سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌شود و این خودروها شامل پژو 208، پژو 2008 و پژو 301 خواهد بود. تولید خودروها از نیمه دوم سال 2017 کلید می‌خورد.

این شرکت همچنین گفت: فروش خودرو باید به سال 2011 یعنی فروش 1.6 میلیون خودرو در مدت 2 سال برسد و نیز میزان فروش نیز تا سال 2020 به 2 میلیون خودرو در سال برسد.

۱۳۹۴/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...