نسخه چاپی

جنگ تسویه حساب های داعش و جبهه النصره

جنگ تسویه حساب ها بین دو گروه تروریستی تكفیری "جبهه النصره" (شاخه القاعده در سرزمین شام) و داعش به بلندی های شهرك عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیك مرزهای سوریه كشیده شد و در پایان یك روز درگیری های شدید در این منطقه و همچنین بلندی های شهرك الجراجیر سوریه در منطقه القلمون، داعش بر بسیاری از گذرگاه های در منطقه از جمله وادی العجرم سیطره یافت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به این درگیری های شدید بین داعش و جبهه النصره که دیروز (چهارشنبه) رخ داد، تعدادی از عناصر وهابی عضو این دو گروه تروریستی تکفیری به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

گذرگاه وادی العجرم را که جبهه النصره پیشتر از سیطره داعش خارج کرده بود به منطقه ضهر الهوه در بلندی های میانی شهرک عرسال ختم می شود.

داعش همچنین بر گذرگاه های الزمرانی ، مرطبیه ، میرا در بلندی های عرسال و حتی گذرگاه های الجراجیر و قاره در منطقه القلمون سوریه تا منطقه الرحیبه سوریه سیطره یافته و جبهه النصره فقط گذرگاه وادی الخیل را در اختیار دارد.

عناصر داعش دیروز همچنین تلاش کردند تا از بلندی های عرسال به سوی شهرک عرسال و مواضع ارتش لبنان که در طول مرزهای با سوریه از وادی الرعیان ، وادی الحصن ، عقبه الجرد ، وادی حمید و المصیده تا راس بعلبک و القاع نفوذ کنند که با آتش سنگین نیروهای ارتش مواجه شدند.

روزنامه الاخبار به نقل از منابع آگاه نوشت که « بعداز تنگ شدن حلقه محاصره گروه های تروریستی تکفیری در این مناطق توسط رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش لبنان، داعش و جبهه النصره برای مقابله با پیامدهای سخت این محاصره و همزمان شروع فصل سرمای کشنده به مواضع یکدیگر حمله می کنند تا شاید اوضاع خود را بتوانند کمی بهبود بخشند.

براساس این گزارش، دیروز ابتدا عناصر جبهه النصره به مواضع داعش در بلندی های الجراجیر و عرسال با استفاده از سلاح های سنگین و نیمه سنگین حمله و بر برخی از این مواضع سیطره یافتند و تعدادی از دو طرف کشته و یا زخمی شدند.

الاخبار افزود: اما عناصر مسلح داعش توانستند مواضع از دست رفته را از جبهه النصره پس بگیرند و حمله ای گسترده را علیه مواضع و ایست وبازرسی های جبهه النصره در بلندی های الجراجیر، قلعه الحصن و شهر الملاهی و سهل العجرم شروع کنند و صدای درگیری های شدید بین دو طرف در شهرک عرسال شنیده می شد.

در جریان این درگیری ها دست کم شش عنصر جبهه النصره به هلاکت رسیدند و دهها تن زخمی شدند و عناصر این گروه هم سه عنصر مسلح داعش را به اسارت گرفتند.

براساس این گزارش، یگان توپخانه ارتش لبنان مستقر در بقاع شمالی ، مواضع و تحرکات گروه های تروریستی تکفیری در بلندی های شهرک های عرسال و راس بعلبک را زیر آتش سنگین قرار داد.

نیروهای ارتش لبنان در این منطقه در آماده باش کامل به سر می برد تا بتواند مانع نفوذ عناصر مسلح گروه های تروریستی تکفیری و حمله احتمالی آنها شوند.

بیشتر بلندی های شهرک عرسال لبنان از ماه اوت (تابستان) سال 2014 در اشغال گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره قرار دارد و این دو گروه بر سر تقسیم سیطره بر این مناطق درگیر هستند.

منابع امنیتی و رسانه ای لبنان اعلام کرده اند که ارتش لبنان صبح امروز موفق شد شهرعرسال را از بلندی های اطراف آن جدا کرده و مانع از نفوذ عناصر مسلح به داخل آن شود.

ارتش لبنان تاکید کرده است که هرگونه تحرک از سوی عناصر تروریستی تکفیری را به شدت هدف می گیرد.

۱۳۹۴/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...