نسخه چاپی

انعطاف غرب حاصل كار دانشمندان هسته‌ای ما است

یك استاد دانشگاه گفت: اگر 12 سال مقاومت ما در مذاكرات هسته‌ای نبود و همین بچه‌های هسته‌ای شهید نمی‌شدند، همین انعطاف كم را هم از غرب نمی‌دیدیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حسن رحیم‌پور ازغدی در نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در ارتباط با موضوع «تلاش برای انحلال انقلاب در نظم نوین جهانی» گفت: دانشجویان به من گفته بودند که نسل نو انقلاب احساس خطر می‌کند زیرا این گمان می‌رود که در داخل نظام، فکری وجود دارد که در پی انحلال انقلاب اسلامی است. شاید بهترین زمان برای ارائه این بحث، اکنون باشد، نزدیک به پیروزی انقلاب و ایامی که به خاطر مذاکرات هسته ای و معامله‌ای که صورت گرفته، افرادی نگران اندکه این مذاکرات از حوزه هسته ای فراتر برود و کسانی بخواهند بر سر همه چیز مذاکره کنند حتی بر سر اهداف و مبنای انقلاب اسلامی.

وی با بیان اینکه این انقلاب برای بر هم زدن نظم بین‌الملل، نظم بین غارت گر و غارت‌شده؛ نظم بین مستکبر و مستضعف، نظم بین ظالم و مظلوم، به وجود آمد ادامه داد: علت عمده بسیاری از بلایایی که بر سر ما آمده از استبداد داخلی و عمده آن از استکبار خارجی بوده است. پیش از ما هم جهان از استکبار به عنوان امپرایالیسم و استعمار نام می‌برد.

این عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه کسانی در داخل حتی با حسن نیت، احساس می‌کنند که انقلاب اسلامی باید دست از آن ادبیات شورانگیز و انقلابی امام و همچنین الگوی مبارزه جهانی و صدور انقلاب دست بردارد، خطرنشان کرد: این انقلاب فقط ضد استبداد و شاه نبود؛ بلکه از ابتدا ضد استعمار و استکبار بود و هنوز هم این خط توسط رهبری دنبال می‌شود.

وی افزود: کسانی در داخل معتقدند، این حرف‌ها ارزش ریسک ندارد و بیشتر از اینکه برای ما منافع مادی داشته باشد، ضرر دارد. فکر می‌کنند چه خوب است توافق هسته ای با غرب را گسترش دهند به همه حوزه‌ها از جمله: فلسطین، منطقه، شبه جزیره هند و حتی گسترش در زمینه های فرهنگی و...

وی ادامه داد: ما بنا را بر سوءنیت نمی‌گذاریم و می‌گوییم نیت‌شان تنها انقلاب است اما بدون لبه تیزش که اسمش باشد اما رسمش نباشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: این افراد اعتقاد دارند که بالاخره دنیا خدایان و کدخدایانی دارد و قرار است در برابر آن‌ها تا کی مقابله کنیم؟ در حالی که آمده‌ایم به نام خدا، حساب‌مان را با کدخدایان عالم تسویه کنیم.

وی در ادامه گفت: امام ادبیاتی کاملا غیر دیپلماتیک و سازش‌ستیزانه در برابر مستکبران جهان داشت اما اکنون ادبیاتی وجود دارد بر این مبنا که باید با آمریکا، صهیونیسم، ناتو، قدرت‌های فاسد و دیکتاتورهای منطقه؛ تنش‌ها به پایان برسد. همچنین معتقد است دیگر این بحران بس است و تا کی باید بگوییم‌"شرایط حساس". می‌گویند که در برابرشان تمکین کنیم اما مانند زمان شاه زیر بار زور و استکبار نرویم. یک دموکراسی نیم‌بند به اضافه شعارهای انقلابی به علاوه ادبیات نیم بند انقلابی. می‌خواهند بگویند که هندسه قدرت جهانی را شناخته‌ایم و می‌خواهیم وارد میدان شویم. می‌خواهیم در این هندسه به زندگی عادی برگردیم و حتی حاضریم از پیشروی‌هایی که در این چند سال داشته‌ایم، عقب‌نشینی داشته و از قدرت‌مان کم کنیم. حاضریم از قدرت بین‌المللی‌مان کوتاه آمده و بازگردیم به یک قدرت داخلی درون‌گرا. دیگر دشمن نخواهیم بود و نه حتی رقیب و حتی شریک؛ مگر اینکه خودتان جایی به ما سهم دهید. در اصل ما می توانیم متحد شما باشیم؛ فقط مانند دوره شاه، به ما توهین نکنید، ما هم از ادبیات انقلابی‌ مان کم می کنیم زیرا معتقدیم این ادبیات، ربطی به دیپلماسی و حکومت‌داری ندارد و جزو شعائر دین است!!

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زمانی‌که امام درباره سلمان رشدی حکم داد، همه سفارت‌خانه ها در ایران خالی شدند. امام گفت که، خب بروند! بگذاریم به پیامبرمان توهین کنند که سفارت‌خانه داشته باشند؟ اتفاقا پس از مدتی خارجی‌ها خودشان برگشتند. اما کسانی هستند که می گویند این حرف ها قشنگ و برای ثبت در تاریخ خوب است و منظورمان از جشن گرفتن دهه فجر، یادمان است نه بررسی دوباره مواضع انقلاب بلکه تنها خواندن تاریخ است نه اصول و راهنمای نظام. اما شما دانشجوها باید بدانید که اساس و اصل حرف انقلاب همین‌ها بود.

وی در ادامه گفت: امام این سخن‌ها را می‌گفت و عمل هم می‌کرد. می‌گفت «من قلبم را برای سنگ‌ریزه‌هایتان آماده کرده‌ام؛ بیایید». صدور انقلاب به جامعه بین‌الملل امری مستقل از انقلاب نیست بلکه تداوم و بس انقلاب است. استدلال ما تفاوتی نکرده به همین دلیل پنجه در پنجه استکبار می اندازیم. به همان دلیل که انقلاب کردیم، به همان دلیل باید صادر کنیم که البته انقلاب خودش صادر شد و ما کاری نکردیم. انقلاب ما منطقه را به هم ریخت.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: غربی ها در آن طرف میز، قدرت انقلاب را درک کرده‌اند، اما این طرف میز هنوز این قدرت را درک نکرده‌اند. قاعده بازی این است: کسی که خودش را ببازد، قافیه را باخته است. به جای اینک آن‌ها بترسند، ما داریم می‌ترسیم.

وی ادامه داد: امام معتقد بود که کل جهان اسلام باید متشبث به اسلام شود و این اسلام است که می‌تواند، آن را نجات دهد. اسلام جلوی دیکتاتوری می‌ایستد و ما به دلیل مسلمان بودن باید جلوی اینها بایستیم.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: "استکبار" جهانی عمل می‌کند، "ضداستکبار" نیز باید جهانی عمل کند. "مرگ بر آمریکا" مصداق مرگ بر ظالم است. ما که با کلمه آمریکا مشکل نداریم، با استکبار و ظلم بین‌الملل مخالف‌ایم. اسمش هرچه می‌خواهد باشد، با او مخالفیم. امام به مسئولان جمهوری اسلامی می‌گوید: «مسوولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت است».

وی اظهار کرد: اگر 12 سال مقاومت ما در مذاکرات هسته‌ای نبود، اگر همین بچه‌های هسته‌ای شهید نمی‌شدند، اگر ذره‌ای کوتاه می‌آمدند، همین انعطاف کم را هم از غرب نمی‌دیدیم. حالا نمی‌دانم به آنچه گفته‌اند عمل می‌کنند یا خیر، اما همین انعطاف کم هم حاصل کار دانشمندان هسته‌ای شهید ما و مقاومت 12 ساله ما در مذاکرات هسته‌ای است. اینها جز در برابر قوی، انعطاف نشان نمی دهند. هر جایی ببینند که که ضعیفی وجود دارد و تعظیم می‌کند، کوتاه نمی‌آیند می‌گویند حالا که خم شدی و رکوع کردی باید سجده کنی. بعد از سجده می‌گویند که باید کفش‌هایم را ببوسی. بعد که بوسیدی باید بلند بگویی غلط کردم، تا بقیه هم بفهمند!

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حتی برای کسانی که معتقدند تنها منافع مادی مهم است، امام می گوید که منافع ما در مبارزه ماست و اگر مبارزه نکنی حتی اقتصادت نیز خراب می‌شود. امام می‌گوید که مردم از مسئولان محکم‌تر هستند، نمی‌گذارند این انقلاب متزلزل شود اما مسئولان گاه می ترسند که دچار خطر بزرگ مادی شوند که این مسئولان باید بدانند که اگر خود را ضعیف نشان دهی، به اقتصاد تو حمله می‌کنند. مگر مستکبر و قدرتمند با ضعیف مذاکره می‌کند؟ مگر ارباب با نوکرش مذاکره می‌کند؟ دستور می‌دهد.

وی با بیان اینکه این شبهه به وجود می‌آید که آیا ما از پس اینها برمی‌آییم؟، تاکید کرد: امام در پاسخ به این شبهه می‌گوید: «اسلام ابر قدرت ها را به خاک ذلت می‌نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهدکرد.» اینها اصل و اساس انقلاب است. سوالی مطرح می‌شود و آن اینکه «چه کسی می‌خواهد جلوی آمریکا و شوروی را بگیرد؟» که امام می‌گوید:« این قدرت ملت است و قدرت اسلام است که نمی‌گذارد امریکا بیاید بریزد، ازآن‌ور شوروی بیاید بریزد اینجا». در 200 سال گذشته هر کسی از راه رسیده، یک تکه از ایران را با خود برده. مگر این ایران همان ایران نیست پس چرا کسی جرات نمی کند به ایران بیاید؟ هر جای دیگر لانه جاسوسی امریکا گرفته شده بود، آمریکا حتما حمله می‌کرد اما چرا آمریکا به ما حمله نکرد؟ آن زمان در حکومت خیلی ها ترسیده‌بودند؛ اصلا بازرگان از ترس همین موضوع استعفا داد که امام روز بعد از تسخیر گفت: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». گفتند ناو‌های آمریکایی آمده‌اند؛ گفت: بیایند. گفتند هواپیما ها آمده‌اند و دو روزه کل ایران را نابود می‌کنند، گفتند: اگر می‌توانند بیایند مگر جوانان ما می‌گذارند؟ تمام چتربازهایشان را در هوا می‌زنیم.

وی گفت: این پیرمرد 80- 90 ساله به گونه‌ای حرف می‌زد که انگار یک جوان چریک 20 ساله حرف می‌زند. در پاریس خیلی ‌ها به امام می‌گفتند که نگو شاه باید برود، ملت ظرفیت این حرف را ندارد. امام پاسخ می‌داد شما این ملت را نشناخته‌اید. این ملت پای این حرف ایستاد و شما نایستادید.

این استاد حوزه و داشگاه گفت: برخی در کشور معتقدند نه اصلی به نام استقلال داریم و نه وابستگی بلکه عالم یک بازار جهانی اقتصادی و سرمایه‌داری است و اصلا مگر می‌شود بدون وابستگی به حیات ادامه داد؟ این افراد فکر می کنند، استقلال یعنی انزوا و ارتباطات جهانی یعنی وابستگی.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: عده‌ای در داخل می‌گویند می‌خواهیم با جهان آشتی کنیم؛ این بزرگترین توهین، دروغ و تهمت به انقلاب است. کدام جهان؟ ما با استکبار جهانی وارد درگیری و قهر شدیم. اگر می‌خواهی با آن جهان آشتی کنی، خیانت کرده‌ای به امام و شهیدان؛ غلط می‌کنی که چنین کنی! هر کس بگوید که می خواهد با آن‌هایی که امام با آن‌ها وارد رابطه قهرآمیز شد، آشتی کند، او خائن است و وظیفه داریم با او مبارزه کنیم. امام با جهان قهر نبود. اتفاقا برای نجات جهان از دست اینها، انقلاب کرد.

وی با یادآوری این گفته امام مبنی بر اینکه «باید تمام وابستگی ها را قطع کنیم» ادامه داد: این جمله یعنی دیگر نباید جایی باشد که بتوانند ما را از آن نقطه، تحریم کنند. امام می‌گوید: «تمام وابستگی‌ها به تمام ابرقدرت‌ها را باید قطع کنیم». تا این وابستگی ها قطع نشود، آن‌ها می‌توانند ما را تحت فشار قرار دهند. قطع وابستگی به معنای انزوا و قطع رابطه سیاسی، علمی، تجاری، فرهنگی و... نیست.رابطه باید باشد اما وابستگی نباید باشد. یعنی خودت برای خودت تصمیم بگیری. با همه دنیا رابطه داشته باش اما مستقل باش.

رحیم‌پور ازغدی با طرح این سوال که «آیا انقلاب ادامه دارد»؟ تاکید کرد: امام از تعبیر مبارزه آشتی‌ناپذیر یاد می‌کند. برخی در درون می‌گویند که مشکلاتی که با آمریکا داریم، سوءتفاهم است! مگر قهر و آشتی بچه‌هاست که یک روز قهر کنی و بعد آشتی؟ مبارزه حق و باطل از آدم تا ختم عالم ادامه دارد. مبارزه همیشه ادامه دارد.

وی افزود: هدف نهایی از انقلاب چه بود؟ آیا هدف این بود که فشار از روی ما کم شود؟ امام پاسخ می‌دهد: «آمریکای جهانخوار باید بداند که ملت عزیز و خمینی تا نابودی کامل منافع شان او را راحت نخواهد گذاشت». امام می‌گوید منافع آمریکا، نه امریکا یا تمدن غرب. یعنی روح و شاخ استکباری تو را می‌شکنیم. پس آمریکا جهان نیست که می‌گویید آشتی با جهان می‌کنیم؛ آمریکا جهان‌خوار است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اغلب اوقات شرف و شکم با هم تامین می‌شود. امام می‌گوید این ملت شرف را انتخاب می‌کند. شرف که درست شود، شکم هم درست می‌شود. زیرا ملت با شرف، اقتصاد ملی، دانشگاه، کشاورزی‌اش را قوی می‌کند و در نتیجه شکمش نیز سیر می‌شود.

رحیم‌پور در ادامه بیان کرد: این ملت‌های مبارز بودند که تمدن‌ساز شدند نه ملت‌های ضعیف و اهل تسلیم! ملت اهل تسلیم به قدرت و ثروت نمی‌رسد. اینکه تسلیم شو تا مشکلاتت حل شود، دروغ است. این وعده شیطان است. قرآن می‌گوید که شیطان شما را به فقر و فحشا وعده می‌دهد.

رحیم‌پور اضافه کرد: این حرف‌ها را برای شما می‌گویم که جوان هستید و انقلاب و امام و جنگ را ندیده‌اید. از این قبیل حرف ها که اکنون از برخی داخلی های ما به گوش می رسد، زمان امام هم بیان می‌شد. کلاه از سرتان برداشته نشود که اکنون حرف تازه‌ای در حال کشف است و امام نمی‌دانست که بله! مبارزه هزینه دارد. ما این حرف ها را شنیده‌ایم و تکراری‌ است. کلاه از سرتان برداشته نشود که این حرف‌ها تازگی دارد و کشف تازه است!

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام می گوید مراقب باشید چنین کسانی وارد اتاق فرمان جمهوری اسلامی نشوند. در مجلس و صدا و سیما و دانشگاه ها و... اینها نمی گذارند دنیای‌تان آباد شود و دوباره ایران 200 – 300 سال به عقب می‌افتد. در کشور، ظرفیت‌های قوی‌ای وجود دارد اما برخی در داخل ترسیده‌اند. حتی اگر بر فرض هم ما ضعیف باشیم و آن‌ها قوی، ما «کربلا» را داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام می گوید:«بار مسئولیت استقلال واقعی در تمام ابعادش را به دوش بکشید». امام می گوید که اگر ما شهید شدیم، نسل‌های بعد از ما این وظیفه را بر عهده دارند. امت اسلام باید عزیز باشد، نه ذلیل. امام می‌گوید:«با افتخار پیام رهایی مستضعفین در سراسر جهان سر دهید».

وی در پایان خاطرنشان کرد: این ادبیات انقلاب بود در برابر کسانی که می‌گویند باید در برابر نظام سرمایه‌داری هضم شویم وگر نه حذف می‌شویم. امام می‌گوید ما نه هضم می‌شویم و نه حذف؛ ما شما را از صحنه به در می‌کنیم. ما برای ادامه مبارزه باید منظم شویم، فساد و اختلاس و ... را به صفر نزدیک کنیم تا بتوانیم به مبارزه هچنان ادامه دهیم.

۱۳۹۴/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...