نسخه چاپی

پیشنهاد ایران درباره لیگ قهرمانان

یكی از موارد مهم مطرح شده در این جلسه تاكید مجدد در برگزاری بازی های تیم های شرق با شرق آسیا وغرب با غرب آسیا در لیگ قهرمانان در راستای صرف جویی هزینه ها بود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، رئیس سازمان لیگ در جلسه چشم انداز توسعه و برنامه ریزی فوتبال آسیا در قطر، پیشنهاد برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در روز جمعه را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه کرد.

جلسه چشم انداز برنامه ریزی و توسعه لیگ های فوتبال در آسیا امروز با حضور روسای فوتبال آسیا، نمایندگان کشور های ایران، امارات، قطر و عربستان،مشاوران عالی یوفا در AFC به همراه نماینده شرکت Fpth-pro شریک جدید تجاری کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس دپارتمان توسعه و برنامه ریزی AFC در هتل ریجستر قطر برگزار شد.
در این جلسه درمورد اهداف کوتاه و بلند مدت لیگ های آسیا به طور کامل بحث و تبادل نظر شد.
در این جلسه مقرر شد اعضا تلاش و کوشش خود را در کنفدراسیون های دیگر دنبال کنند و همچنین فاصله خود را با لیگ های اروپای کاهش دهند. در همین رابطه نیز در آسیا برنامه ریزی به گونه ای باشد که فاصله لیگ های کشورهای مختلف به سطح کشور های مطرح قاره آسیا نزدیک شود که این مهم مستلزم برنامه ریزی و بازنگری است.
در همین رابطه مقرر شد، رشد تیم های ملی و باشگاهی در کشور های آسیایی به صورت موازی انجام شود و به گونه ای باشد که این دو بخش از هم آسیب نبینند.
یکی دیگر از اهداف این جلسه تلاش برای معرفی فوتبال به عنوان ورزش اول آسیا و ارتقای آن در همه بخش ها مد نظر قرار گرفته شود.
دراین رابطه نیز مقرر شد تهدیدها شناسایی و برای آن چاره اندیشی شود، یکی از تهدیدهای موجود ارتقای سطح کیفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و روش تجاری سازی آن بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
توسعه مسائل اجتماعی فوتبال از جمله بخش های دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه روسای سازمان لیگ های آسیا راه های جذب بیشتر تماشاگران را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
در این رابطه نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران پیشنهادی جدیدی را برای جذب تماشاگران به کنفدارسیون فوتبال آسیا ارائه داد.
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ پیشنهاد کرد: برای جذب بیشتر تماشاگران در آسیا دیدار های لیگ قهرمانان آسیا و تیم های ملی به جای برگزاری در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در روز جمعه برگزار شود.
همچنین پیشنهاد ایران درمورد تقویم مسابقات و تداخل نداشتن بازی های ملی و باشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد این موضوع در کار گروه تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
یکی از موارد مهم مطرح شده در این جلسه تاکید مجدد در برگزاری بازی های تیم های شرق با شرق آسیا وغرب با غرب آسیا در لیگ قهرمانان در راستای صرف جویی هزینه ها بود.
در این جلسه مقرر شد رابطه سازمان لیگ های کشور ها با فدراسیون ها و سیستماتیک کردن برنامه لیگ ها در قالب مجوز حرفه ای مورد بررسی قرار گیرد.
در این رابطه برای رسیدن به حصول نتیجه مطلوب نیز در آینده جلساتی برگزار خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...