نسخه چاپی

اختصاصی نما

هرگاه مجلس از شاخص های انقلابی فاصله گرفت، دچار حاشیه سازی شد

عکس خبري -هرگاه مجلس از شاخص هاي انقلابي فاصله گرفت، دچار حاشيه سازي شد

معتقدم نمایندگانی كه به مجلس ورود پیدا می كنند، باید دارای شاخص های انقلابی باشند تا بتوانند در حفظ ارزشها و دستاوردهای نظام مسئولانه خدمت كنند. لذا اگر كسی وارد مجلس شود و از میز و مسند نمایندگی خویش، به موضوعات نگاه كند، بیش از اینكه حل مشكلات مردم و كشور برای آن دارای اهمیت باشد، دچار مسائل حاشیه ای شده و منافع ملی را نیز نادیده خواهد گرفت.

حجت الله خدایی سوری نماینده مردم دلفان و سلسله در گفتگو با خبرنگار نما؛ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید بر لزوم تشکیل مجلس انقلابی با بیان شاخص های آن گفت: یک مجلس انقلابی مجلسی است که نمایندگان آن، اساس و اهداف انقلاب و ضروریات انقلاب و زمینه های شکل گیری انقلاب اسلامی را خوب بشناسد و در همین راستا گام بردارد.
وی افزود: نمایندگان باید با دیدگاه و تفکرانقلابی وارد مجلس شوند تا در مرحله بعد از آن، نظام جمهوری اسلامی در چهارچوب های قانونی خود شکل بگیرد و در غالب کشوری با نظام رسمی در دنیا وعرصه بین الملل به عنوان بازیگر سیاسی حضور داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: حقیقت آن است که هرگاه تفکر انقلابی در کشور ما حاکم بوده، تصمیم گیری های مهم در نظام جمهوری اسلامی منطقی تر بوده است؛ هرگاه هم از آن سطح اولیه پایین تر آمده، در داخل کشور گرفتار مسائل حاشیه ای و جزئی بیشتری بوده¬ایم.
خدایی¬سوری ادامه داد: به هرجهت اساس این انقلاب برمبنای اسلامیت وحاکمیت اسلامی بنیان گذاری شد و برای پیروزی ارزشها و تقویت آرمانهای این نظام، هزاران خون شهید ریخته شده است، درحقیقت ثبات و اقتدار امروز کشورمدیون شهدا ومسئولینی است که از دهه 40 تا کنون زحمت کشیده اند و همتشان در راستای پیروزی و اعتلای نهضت اسلامی بوده است. بنابراین مجلس به عنوان یکی از نهادهای تصمیم ساز این نظام، مرهون این زحمات است.
وی افزود: معتقدم نمایندگانی که به مجلس ورود پیدا می کنند، باید دارای شاخص های انقلابی باشند تا بتوانند در حفظ ارزشها و دستاوردهای نظام مسئولانه خدمت کنند. لذا اگر کسی وارد مجلس شود و از میز و مسند نمایندگی خویش، به موضوعات نگاه کند، بیش از اینکه حل مشکلات مردم و کشور برای آن دارای اهمیت باشد، دچار مسائل حاشیه ای شده و منافع ملی را نیز نادیده خواهد گرفت.
نماینده مردم دلفان و سلسله در پاسخ به خبرنگار نما؛ با اشاره به عملکرد نمایندگان در مجلس نهم و میزان انقلابی بودن این دوره از مجلس خاطر نشان کرد: در رابطه با عملکرد مجلس نهم، مقام معظم رهبری تائید داشتند كه مجلس در حیث المجموع خوب عمل کرد اما به نظر من می توانست بهتر از این در موضوعات مهم ورود پیدا کند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...