نسخه چاپی

فولادگر، نماینده اصفهان در گفتگو با نما:

فتنه گران در مجلس آینده جایی نخواهند داشت

عکس خبري -فتنه گران در مجلس آينده جايي نخواهند داشت

فتنه 88، حوادث 78 و تحصن مجلس ششم از همان مصادیقی است كه باید مبنی قرار گیرد و لازم است تاكید كنم كه گرایش سیاسی مبنای تائید و ردصلاحیتها نیست؛ كه متاسفانه این موضوع در رسانه های اصلاح طلبان به عكس ترویج می شود

به گزارش نما؛ با اعلام رسمی تائید، عدم احراز و رد صلاحیت های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان شاهد برخی از اظهارنظرهایی از سوی برخی از مسئولین بودیم که گاها یا در تائید و یا نقد عملکرد این شورا ویا اتهام زنی به جناحی عمل کردن این نهاد سخنانی را بیان کردند و برخی هم با پا درمیانی خواستار تائید بعضی از کاندیداها شدند. اما آنچه مهم است، شورای نگهبان مطابق سازوکار قانونی خود باید با رعایت حق الناس و بدون جانبداری از طیف سیاسی، در میان این حجم گسترده از کاندیداهای ثبت نام شده، افرادی را انتخاب کند که دارای صلاحیت کافی برای مسند نمایندگی و خبرگان داشته باشند.
حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در گفتگو با خبرنگار نما؛ با اشاره به مرحله نهایی شدن تائید صلاحیتها در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه مسلم است ، مطابق فرمایش مقام معظم رهبری باید افراد صالح به مجلس ورود کنند. بنابراین در بررسی مجدد عدم احراز و رد صلاحیتها باید حق، عدل و انصاف باید این در نظر گرفته شود، تا مردم بتوانند در تشخیص افراد صالح از ناصالح در انتخابات آینده بهتر تصمیم گیری کنند.
وی در ادامه با تأکید براین مسئله افزود: البته مبنای شناخت صالح از ناصالح قانون است که با رعایت حق و انصاف باید جاری شود و همه باید در برابر قانون تمکین کنند.
فولادگر با اشاره به ورود برخی از رؤسای قوا در بحث تائید و ردصلاحیتها اظهار داشت: این موضوع طبیعی است که آقای لاریجانی و رئیس جمهور به جهت موقعیتشان ورود پیداکنند؛ اما نباید تفاوتی بین نماینده و غیرنماینده و یا مسئول و غیرمسئول وجود داشته باشد؛ ممکن است نماینده مجلس به جهت نمایندگی خود انتظاراتی داشته باشد تا رئیس مجلس پیگیری کند. اما در رسیدگی دوباره نباید بین نماینده و غیر آن تفاوتی باشد، یک نماینده همانند بقیه مردم اگر حقی از آن ضایع شده باید به رسیدگی شود ولی اگر این رد صلاحیت به حق بوده، حرفی باقی نمی¬ماند.
وی تصریح کرد: البته ورود رؤسا و مسئولین به امر تائید صلاحیتها در دوره های قبل هم بوده و امر جدیدی نیست. به هر جهت برخی از رد صلاحیت شدگان چه از مجلس و نمایندگان و یا افرادی که در مجموعه دولت و بیرون آن هستند؛ اگراحساس کنند که حقی از آنها ضایع شده، می خواهد به هر شکلی احقاق حق بکنند. بنابراین طبیعی است که از مسئولیني که او را می شناسند و می توانند تأثیرگذار و پیگیر باشند، درخواست جلسه می کنند تا این موضوع را بررسی کنند. لذا هرکسی دیگر هم بود قاعدتا همین کار را میکرد و به دنبال احقاق حق خود بود.
نماینده مردم اصفهان تاکید کرد: مهم این است که توصیه¬های رؤسای قوا باید در مرحله ای قرار بگیرد که محک شورای نگهبان، محک قانون مبنی بر انصاف و رعایت عدالت باشد. قطعا مبنای شورای نگهبان هم قانونی است و گرایش سیاسی نیست و بر اساس استعلام از منابع چهارگانه و تحقیقات محلی و گزارشاتی است که به این نهاد می¬رسد، به وظیفه عمل می کند.
وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد، حضور در فتنه 88 به عنوان یک مبنا برای تائید صلاحیتها باید وجود داشته باشد. البته این مبناها و در دوره های قبل هم بوده است به طور مثال در دوره هفتم و هشتم، حوادث سال 78 و تحصن مجلس ششم و طبیعتا در دوره نهم باید افرادی که در فتنه 88 موثر و دخیل بوده اند، را بیابند و از حضور آنها در مجلس آتی استفاده نکنند.
فولادگر افزود: مستندات حضور افرادی که در فتنه88 به نوعی آتش بیارمعرکه بوده اند، وجود دارد و آنها نمی توانند آن را منکر شوند؛ ایراد سخنرانی، انتشار اعلامیه و بیانیه، فعالیت و تلاش در شعله ور کردن آتش فتنه داشته اند. مسلم است که این افراد مطابق ماده 28 قاون بند 1 آن، التزام عملی به قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نداشته و ندارند. در حالی که در آن مقطع چندین بار اتمام حجت¬ها شد ولی برخی روند کارشکنی خود را ادامه دادند، البته کسانی بودند که در روز انتخابات و حتی در دو الی سه روز اول آن موضع گیری داشتند، اما بعد از خطبه مقام معظم رهبری در29 خرداد و فرصتهایی که شورای نگهبان برای اعتراض به آنها داد و... ديگر اعتراض نكردند . بنابراین آنهایی که به ایجاد آشوبها ادامه دادند و به قانون تمکین نکردند، مصداق فتنه گر محسوب می شوند و تشخیص حضورشان در عرصه های دیگر سیاسی به عهده شورای نگهبان است.
وی خاطر نشان کرد: فتنه 88، حوادث 78 و تحصن مجلس ششم از همان مصادیقی است که باید مبنی قرار می گیرد و لازم است تاکید ¬کنم که گرایش سیاسی مبنای تائید و ردصلاحیتها نیست؛ که متاسفانه این موضوع در رسانه های اصلاح طلبان به عکس ترویج می شود که این عدم احرازها و رد صلاحیتها به خاطر گرایش سیاسی افراد بوده در حالی که چنین نیست. به نظر من اگر مواردی در برخی حوزه هایی انتخاباتی اتفاق افتاده باید در اولین فرصت بررسی شود و در صورت لزوم تجدید نظر کنند، زیرا صرفا به خاطر گرایش سیاسی افراد ملاک واقع نشود، بلکه به خاطر عملکرد آنها در بحث فتنه مورد ارزیابی قرار گیرند.
فولادگر تصریح کرد: برخی از رد صلاحیتها ممکن است به جهت مستندات و گزارشاتی باشد که به بحثهای اعتقادی مربوط بوده که موجب ردصلاحیت آنها شده است، سخنرانی یا اعلام مواضعی که در خصوص مباحث اعتقادی داشته¬اند و یا طرح مسائلی که اصل نظام و یا اصل اعتقادی مبانی دینی و یا ولایت فقیه عدم پایبندی آنها را نشان داده اند و به لحاظ حفظ آبروی فرد به صورت علنی بیان نشده است. لذا همه موارد رد صلاحیتها عملکردی نبوده است بلکه برخی از نظر اعتقادی مورد داشته اند که اصل اسلام و انقلاب اسلامی را زیر سوال برده اند.
وی با اشاره به سخن رهبری و دعوت ایشان همه گروهها برای حضور در انتخابات گفت: در یک زمانی رهبری از همه دعوت می کنند تا در انتخابات شرکت کنند، یعنی آنهایی که به نظام و حتی رهبری انتقاد دارند بیایند و در انتخابات شرکت کنند، اما به این معنی نیست که معترضین به اصل نظام ومعاند نمی تواند در انتخابات شرکت کند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...