نسخه چاپی

ائتلاف آمریكا علیه داعش تبلیغاتی است

یك مقام و عضو ارشد سازمان سیا می گوید آمریكایی و متحدانش در عملیات های نظامی خود علیه داعش چندان جدی نیستند.

به گزارش نما، پل پیلار یکی از مقامات سابق سازمان جاسوسی آمریکا، سیا گفت: آمریکا و متحدانش چندان برای حمله نظامی علیه داعش تمایل ندارند.

وی با اشاره به ادعاهای مقامات این کشور در حملات علیه داعش فاش کرد: بر اساس شواهد موجود به نظر می رسد حملات آمریکا و نیروهای ائتلاف چندان برای نابودی داعش صورت نمی گیرد.

این مقام سابق سیا افزود: در حالی که آمریکا هر روز آمارهای بسیاری از حملات خود علیه داعش منتشر می کند، باید گفت چنین حملاتی هیچ وقت به نابودی تروریست ها در سوریه و عراق منجر نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از صحنه های جنگ علیه داعش ثابت شده است که کشورهای اروپایی در نیروهای ائتلاف عملاً هیچ اشتیاقی برای نابودی داعش ندارند و بیشتر عملیات ها از سوی این کشورها نمایشی است.

وی گفت متحدان آمریکا در خاورمیانه مثل عربستان و ترکیه نیز هدفهای خودشان را دنبال می کنند. عربستان مردم یمن را بمباران می کند و ترکیه نیز کردهای شمال عراق را هدف قرار می دهد. قطر و امارات هم در لیبی به جای داعش به دنبال منافع خود هستند.

پیلار به این مسئله نیز اشاره کرد که رهبری نیروهای ائتلاف برای آمریکا بیشتر تبلیغاتی است و هیچ عملیات جدی علیه داعش صورت نمی گیرد.


۱۳۹۴/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...