نسخه چاپی

ضرورت توجه به طب سنتی در پیشگیری و بهبود سرطان

دبیر علمی كنگره طب فراگیر در سرطان گفت: در جامعه بحث سرطان یك موضوع بسیار مهم است و ارائه درمان‌های به روز و بهتر از مهمترین دغدغه‌های پزشكان و متخصصان است كه باید به طب فراگیر نیز به عنوان یك مكمل در كنار دیگر روش‌های درمانی توجه كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، شیخی دبیر علمی کنگره طب فراگیر در سرطان در نشست خبری این کنگره، گفت: بحث اصلی این همایش در موضوع بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است. نظر به اینکه در جامعه بحث سرطان یک مقوله بسیار مهم است و ارائه درمان‌های به روز و بهتر از مهمترین دغدغه‌های پزشکان و متخصصان است.

وی ادامه داد: بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از طب مکمل در درمان سرطان بسیار مؤثر بوده و به همین جهت مورد توجه بسیاری از دانشمندان جهان قرار گرفته است.

دبیر علمی کنگره طب فراگیر در سرطان ادامه داد: حال باید بررسی کرد که این نوع طب در کجا قابل استفاده است و در چه مواردی می‌توان از طب مکمل در کنار طب رایج استفاده کرد و در بعضی موارد بهبود کیفیت زندگی بیمار با استفاده از این طب مدنظر قرار گرفته و همچنین می‌تواند از عوارض بسیار درمان بکاهد.

شیخی ادامه داد: این کنگره در قالب 7 کمیته علمی تشکیل شده است و به کمک اساتید طب سنتی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. نقش تغذیه در درمان، کمیته گیاهان دارویی، کمیته مکاتب طب مکمل، کمیته اخلاق پزشکی در سرطان از جمله کمیته‌های شرکت‌کننده در این همایش است.

وی گفت: حدود 64 مقاله علمی به دفتر کنگره ارسال شده است که در قالب سخنرانی و پوستر در کنگره ارائه خواهد شد که بیشتر این مقالات در زمینه گیاهان دارویی و تغذیه و رژیم درمانی و نقش آن در سرطان است.

نخستین کنگره طب فراگیر در سرطان 14 تا 16 بهمن ماه در تالار امام خمینی بیمارستان امام تهران برگزار خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۱/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...