نسخه چاپی

كیانیان: انتقادم ربطی به پرستویی نداشت

رضا كیانیان كه دیروز از منتقدان فرش قرمز جشنوارۀ فیلم فجر انتقاد كرده بود، حالا نامه‌‌ای را خطاب به پرویز پرستویی نوشته و تاكید كرده انتقادات او ربطی به حرف‌های پرویز پرستویی نداشته‌ است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، پرویز پرستویی مدتی قبل در گفت‌گویی انتقاداتی را نسبت به جشنواره فجر مطرح کرد که یکی از موارد آن استفاده از فرش قرمز در جشنواره بود. به همین دلیل برخی از سایت‌های خبری یادداشت دیروز کیانیان که با عنوان «فرش قرمز و باقی قضایا» منتشر شده بود را به پرستویی نسبت دادند.

متن کامل یادداشت کیانیان بدین شرح است:

«پرویز جان سلام.
دیروز درباره‌ی بهانه‌جویانی نوشتم که چوب لای چرخ هر حرکتی که به خودشان منسوب نیست می‌گذارند. می‌شناسی‌شان؛ سایت‌های سینمایی‌ای که فقط بدگویی می‌کنند. فقط ایراد می‌گیرند. و البته بهتر می‌دانی که فقط از دیگران و هیچ‌ وقت نشده خودشان را هم نقد کنند. همان‌ها که خانه‌ی سینما را بستند! وهمان‌ها که از قفل شدن خانه‌ی سینما حمایت کردند! همان‌ها که روز ملی سینما را از تقويم حذف کردند و امروز که خانه‌ی سینما باز شده و فعالیت خود را از سرگرفته است از هر دستاویزی استفاده می‌کنند که به سینما، خانه‌ی سینما، جشن خانه‌ی سینما و جشنواره‌ی فیلم ضربه بزنند. با درشت‌نمایی بعضی جملات و حرف‌های دلسوزانه‌ی اهالی سینما به نفع خود ماهیگیری می‌کنند.

پرویز جان،
یکی از اهالی دلسوز سینما تویی، یکی از افتخارات سینمای معاصر ایران تویی . همه می‌دانیم که مردم تو را عاشقانه دوست دارند و تو می‌دانی که مورد احترام ما اهالی سینما هستی. یکی از دوستدارانت خود من هستم که از بودن تو لذت می‌برم و به همبازی بودن با تو افتخار می‌کنم. تو رفیق بامعرفتی هستی.

کمک‌های اجتماعی و خیرخواهانه تو فراوان است. ما که به تو نزدیک‌تریم، می‌بینیم و می‌دانیم. تو در تمام مدتی که خانه‌ی سینما بسته بود، با تمام قوایت برای بازگشایی خانه جنگیدی و از خانه‌مان محافظت کردی. مدتی پیش از سر خیرخواهی به بعضی از سیاست‌های جشنواره انتقاد کردی. همین‌جا شیطنت‌ها آغاز شد. همان قفل‌کنندگان خانه سینما با بزرگ کردن بعضی جملات تو شروع به ضربه زدن به این اتفاق فرهنگی کردند. تو که با جشنواره قهر نیستی. خودت دیروز اعلام کردی. اما نقد هم داری. می‌دانی که خود من بزرگ‌ترين منتقد مسئولين سینمایی‌مان هستم. همچنان که بزرگ ترين منتقد خودم هستم. تو انتقاد داشتی به طراحی لباس متحدالشکل برای هنرمندان جشنواره. انتقاد داشتی به نوع رونمایی از پوستر مرحوم شکیبایی و انتقاد داشتی به فرش قرمز، اما بهانه‌جویان از این حرف‌های تو به نفع خودشان و برای چوب لای چرخ جشنواره گذاشتن استفاده کردند.

مطلب دیروز من «فرش قرمز و بقیه قضایا» درباره‌ی آنان بود! نه درباره‌ی پرویز پرستویی... نه درباره‌ی پرویزی که جزو ارکان سینمای امروز ما و رونق جشنواره فیلم فجر است.
با احترام- رضا»

متن کامل یادداشت دیروز کیانیان با عنوان «ماجرای فرش قرمز و باقی قضایا» بدین شرح است:

«این جماعت بهانه‌جو به چه چیزهای عجیبی که آويزان نمی‌شوند! شغلشان این است که هر روز بهانه‌ای دست و ‌پا کنند و چوب لای چرخ این دولت بگذارند. حالا که فصل جشنواره است، بهانه‌هايشان در مورد همین جشنواره‌ی طفلکی فیلم است؛ یک مدت که به پوستر شادروان خسرو شکیبایی گیر دادند و بعد که هیچ بهانه دیگری گیر نیاوردند که گیر بدهند، به فرش قرمز گیر دادند!
آن هم از نوع گیر سه پیچ! که چرا زیر پای برگزیدگان و مهمانان فرش قرمز پهن می‌کنید چون این یک رسم غربی است!
خب حال و روز آنان قابل فهم است. برای اینکه خرابکاری‌هاىِ اختلاس‌كنندگان و چپاولگران و دزدان روز روشن را بپوشانند و از یادها ببرند، بهانه دست و پا می‌کنند.

اما من از آقاى ایوبی و آقاى حیدری تعجب می کنم که چرا به دام آنان می افتند؟! آقايان محترم، لازم نیست که به هر گیری پاسخ بدهید! با هر توپی که به زمین شما مى‌اندازند که نباید بازی کنید! وقت ارزش دارد، شما هزار کار باارزش نکرده دارید. هزار پاسخ نداده به هزار سؤال درست و حسابی دارید! چرا به هر بی‌ربطی جواب مى دهيد؟! وقتی می‌گوییم و می‌نویسیم «جشنواره فیلم فجر» یعنی داریم در بزرگداشت فیلم و سینما جشن می‌گیریم! اصل مطلب که خود فیلم باشد سوغات فرنگ است! بعد اصل مطلب را رها کرده‌اند و به فرش قرمز گیر می‌دهند و شما هم به دام می‌افتید؟ از شما چنین انتظار نمی‌رود! همین روزنامه و سایت‌های اینترنتی که استفاده می‌کنند تا بهانه‌جویی‌هايشان را منتشر کنند هم غربى است! تلفن که از صبح تا شب با آن بهانه‌جویی‌هايشان را هماهنگ می‌کنند غربى است، موتورسیکلت که مرکب رسمی‌شان است، غربى است. کت و شلوارشان غربی است. اول بروند از این همه غربی بودن تبری بجویند و بعد در مورد فرش قرمز بهانه بگیرند! و از همه مهم‌تر این است که یادمان باشد همه‌ی این‌ها ابزار است و ابزار نه خوب است و نه بد! بلکه نحوه‌ی استفاده ابزار است که بد و خوب را می‌آفريند! بگویید بروند و نحوه‌ى خوب استفاده کردن را بیاموزند و ترویج دهند!»

۱۳۹۴/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...