نسخه چاپی

درخواست كارفرمایان از كارگروه مزد۹۵

به گزارش نما- مهر نوشت: عضو شورای عالی کار با بیان اینکه به درخواست کارفرمایان نشست کارگروه مزد ۹۵ یک هفته به تعویق افتاد گفت: کارفرمایان باید تا هفته آینده محاسبات خود از وضعیت هزینه سبد معیشت خانوار را ارائه کنند.

فرامرز توفیقی با اعلام تعویق یک هفته ای نشست کارگروه تخصصی مزد ۹۵ کارگران و مشمولان قانون کار گفت: نماینده کارفرمایان برای ارائه وضعیت هزینه های سبد معیشت خانوار یک هفته دیگر وقت خواستند و به همین دلیل کمیته دستمزد این هفته جلسه نخواهد داشت.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهارداشت: از دست دان وقت و عدم تشکیل منسجم این جلسات می تواند در رسیدن به نقطه نظرات علمی، جامع و کامل برای ارائه فرمولی برای افزایش دستمزد، کاهش فاصله قدرت خرید با سبد معیشت، تلاش برای پیگیری سهم کارگران و بازار کار از توافق هسته ای و برجام آسیب وارد نماید.

عضو شورای عالی کار اظهارداشت: امیدواریم نمایندگان کارفرمائی با درک صحیحی از شرایط فعلی و نیاز جامعه به تحرک، شادابی، پویائی و اقدام برای کاهش فاصله دستمزد و اجرای تبصره یک و دو ماده ۴۱ قانون کار، در کنار دولت به عنوان بزرگترین کارفرما اقدامی عملیاتی بنمایند.

توفیقی ادامه داد: البته شنیده ها حاکی از آن است که کارفرمایان اعتقاد دارند جبران افزایش برخی هزینه های سبد معیشت خانوار مانند هزینه مسکن، خوراک و پوشاک و ... به عهده دولت است در صورتی که این موارد باید در سبد معیشت خانوار محاسبه شود.

۱۳۹۴/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...