نسخه چاپی

تاكید بر توسعه روابط ایران و ژاپن

مسئول گروه آژانس همكاریهای ژاپن- ایران گفت:شرایط برای توسعه همكاری در حد مطلوب است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تاجیما مسئول گروه آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن- ایران با اشاره به اینکه حضور این گروه در ایران و به ویژه در شهر قم با هدف بازدید از مراکز درمانی و شبکه سلامت این استان است گفت : این دیدارها و بازدیدها باعث می شود تا بتوانیم از وضعیت شبکه سلامت استان قم آگاه شویم و در تعریف پروژه‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری‌ها با برنامه عمل کنیم.
وی با بیان اینکه قم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان اقدامات بسیار مهمی را انجام داده است که با گزارش های دریافتی ما متفاوت بود گفت: امیدوارم پس از بازدیدها بتوانیم به جمع بندی مشترکی در گسترش عرضه خدمات به مردم استان قم اقدام کنیم.
مسئول گروه آژانس همکاریهای بین المللی کشور ژاپن در جلسه ایی با مسئولان پزشکی استان قم با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در ایران گفت : پیوند مناسب بهداشت و درمان در این طرح بسیار مهم و با اهمیت است.
وی در حاشیه بازدید از مراکز درمانی قم گفت: در ژاپن مراحل درد قبل از زایمان امری طبیعی است و در راستای سلامت مادر و کودک است که این مساله باید در بین مادران ایرانی پذیرفته شود و این علاقه به رد کردن مراحل درد قابل درک نیست و در ژاپن این امر پذیرفته نمی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این دیدار گفت: امیدواریم که بتوانیم در زمینه های مختلف آموزش ، فناوری و کمک های مالی از کشور ژاپن به توافق های مورد نظر برسیم.

۱۳۹۴/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...