نسخه چاپی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندركاران كنگره شهدای ورزش كشور:

ایستادن بانوی ورزشكار بر سكوی قهرمانی با حجاب كامل اسلامی افتخاری بالاتر از قهرمانی است

عکس خبري -ايستادن بانوي ورزشکار بر سکوي قهرماني با حجاب کامل اسلامي افتخاري بالاتر از قهرماني است

رهبر انقلاب فرمودند: ایستادن بانوی ورزشكار بر سكوی قهرمانی با حجاب كامل اسلامی افتخاری بالاتر از قهرمانی است.

به گزارش نما ، بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار دست‏اندركاران برگزارى كنگره‏ شهداى ورزش كشور که در تاریخ 21 دی ماه 94 برگزار شده بود صبح امروز در همایشی که به همین منظور در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با تقدیر از ابتكار جالب بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور، تاکید کردند: لازم است جامعه بداند كه فداكارى در راه دين و انقلاب، مخصوص يك قشر خاص نيست و همه‏ اقشار در اين مسابقه‏ ى عظيم و معنوى شركت دارند.

ایشان بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور را تقویت روحیه و اعتلای فکر انقلابی خواندند و افزودند: جوان ورزشكار، به ‏طور طبيعى براى بخش مهمّى از جوانها الگوست و اخلاق، رفتار و كيفيّت و سبك زندگى او ميتواند تاثیرگذار باشد و جامعه را به‏ سوى دين، اخلاق و معنويّت سوق بدهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی واژه «پهلوان» را لقبی داراى امتياز در ادبيّات بومى و ملّى برشمردند و با تجلیل از ورزشکارانی که در محیطهای ورزشی رفتار شایسته انجام میدهند، تاکید کردند: افتخارِ بالاتر از خواندن سرود ملّى‏ و یا بالا رفتن پرچم در سکوی قهرمانی، اقدام آن ورزشکاری است که حاضر نمیشود با حریف صهیونیست کشتی بگیرد و یا بانوی ورزشکاری که با چادر و یا حجاب کامل اسلامی روی سکوی قهرمانی می ایستد.

حضرت آیت الله خامنه ای اين قبیل رفتارها را همانند رفتن به ميدان جنگ و جلوه ای از روحيّه‏ ى قوى ايرانى مسلمان خواندند و افزودند: این نشاندهنده هويّت يك ملّت و استحكام عنصر و فلز مقاوم آنان است که در مقابل موج توهّمات و احساسات توهّم‏ آميز شكست نميخورند و مغلوب نميشوند و بايد كارى کرد كه محيط ورزش به اين سمت حركت كند.

رهبر انقلاب تجليل از ورزشكارانی را كه به‏ طور علنى در ميدان قهرمانى از ارزشها پاسدارى مي‌كنند، با ارزش خواندند و گفتند: يكى از كارهای لازم، تجليل از ورزشكارانی است كه اسم خدا را مى‏ آورند و يا بعد از آنكه در رقابت پشت حريف را به خاك مي رسانند سجده مي‌كنند.

ایشان این رویکرد را نمادی از هويّت و شخصيّت ايران اسلامى دانستند و با تأکید بر ضرورت تقویت آن اظهار امیدوراری کردند که روزبه‏ روز محيط ورزش پاكيزه‏ تر و روشن‏ تر شود.

۱۳۹۴/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...