نسخه چاپی

هیئت معارضان ریاض:

به حضور نماینده "جیش الاسلام" در نشست ژنو افتخار می‌كنیم

سخنگوی هیئت معارضان مورد حمایت ریاض گفت كه این هیئت به حضور گروههایی همچون "جیش الإسلام" در بین خود افتخار می كند.

به گزارش نما به نقل از رأی الیوم، «سالم المسلط» سخنگوی هیئت معارضان سوری تحت حمایت ریاض در مذاکرات ژنو، در نشستی خبری بعد از دیدار با استفان دی‌میستورا گفت که هیئت معارضان به حضور گروههایی مانند جیش الإسلام در بین خود افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه اولویت برای ما رفع محاصره و آزادی زندانیان است افزود: ما در دیدار با دی‌میستورا درباره ضرورت اجرای قطعنامه شورای امنیت قبل از ورود به هر مذاکراتی رایزنی کردیم و نشست ما درباره رسیدگی به موضوعات انسانی بود.

این در حالی است که «محمد علوش» نماینده گروه تروریستی "جیش الإسلام" به عنوان مذاکره کننده اساسی هیئت مورد حمایت ریاض عصر روز گذشته وارد ژنو شد. قرار است وی به عنوان مذاکره کننده ارشد معارضان در مذاکرات با نمایندگان دولت سوریه حضور داشته باشد.

مذاکرات صلح ژنو روز گذشته با دیدار بین استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه و هیئت معارضان برخاسته از نشست ریاض رسما آغاز شد.

دی میستورا بعد از دیدار با معارضان در نشستی خبری در مقر سازمان ملل گفت که همه باید در مذاکرات سوری-سوری مشارکت فعالی داشته باشند و مذاکرات باید بدون پیش شرط باشد.

وی همچنین افزود که هیچ زمانی را نمی توان برای این دور از مذاکرات تعیین کرد.

مذاکرات صلح سوریه عصر جمعه به طور غیر رسمی با دیدار بین استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور و نمایندگان دولت سوریه آغاز شد.

بشار جعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو در نشست با دی‌میستورا تاکید کرد: دولت سوریه در گفتگو و جستجو برای یافتن راه حلی سیاسی که مردم بدون دخالت‌های خارجی آن را انتخاب کنند، جدی است.

دی‌میستورا نیز در این نشست بر روند سیاسی به رهبری مردم سوریه برای حل بحران این کشور تاکید کرد و گفت که وی منتظر پاسخ به دعوتنامه هایی است که برای برخی از گروههای معارض ارسال کرده است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...