نسخه چاپی

اختصاصی نما

امام خمینی ( ره): هركس بگوید رأی شورای نگهبان كذاست، مفسد است

عکس خبري -امام خميني ( ره): هرکس بگويد رأي شوراي نگهبان کذاست، مفسد است

امام خمینی(ره) ، درباره شورای نگهبان گفته‌اند: «من هشدار می‌دهم كه تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناك برای كشور و اسلام است.»

سخنان دیروز آقای هاشمی‌رفسنجانی در فرودگاه مهرآباد، بار دیگر هجمه سنگینی علیه یکی از نهادهای قانونی کشور بود. وی طی سخنانش در واکنش به برخی رد و عدم احراز صلاحیت‌ها گفت: «عده‌ای صلاحیت شخصیتی که اشبه جدش امام خمینی(ره) است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است؟ چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون نمازجمعه و صداوسیما داده است؟ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید، تبریک بدی گفتید...»
منطق آقاي هاشمي بسيار عجيب و غريب است. كجا از امام آمده است كه هر كس به من شبيه بود يا از خاندان من بود بايد بي‌حساب و كتاب وارد سياست و حكومت شود؟ مگر مي‌شود به خاطر انتساب شخصي به امام، قوانين كشور را ناديده گرفت؟ با اين قاعده به سيدحسين خميني، فرزند آقا مصطفي خميني ظلم شده است. چرا آن نوه امام مورد تفقد هاشمي قرار نمي‌گيرد؟ همه مسئولان نظام جمهوري اسلامي مديون امام هستند، اما نه امام و نه دموكراسي و نه اسلام، ويژه‌خواري از طريق وراثت را تأييد نمي‌كنند. امام در سال‌هاي آخر حياتشان فرمودند: «خدا مي‌داند ذره‌اي براي خود حق و مصونيت قائل نيستم.» چنين فردي نه براي نوه كه براي هيچ كس چنين حقي قائل نيست و به همين دليل فرمود: «من با هيچ‌كس در هيچ مرتبه‌اي عقد اخوت نبسته‌ام، چارچوب دوستي من در درستي راه افراد نهفته است.» و نه دفاع از خانواده خويش كه «دفاع از حزب‌الله را اصل خدشه‌ناپذيري نظام اسلامي» دانستند.
سخنان آقاي هاشمي در شرایطی مطرح می‌شود که شورای نگهبان قانون اساسی به دلیل انجام وظیفه نظارتی خود در جریان برگزاری دو انتخابات مهم پیش رو تحت شدیدترین فشارها از سوی برخی جریان‌های سیاسی قرار گرفته است. نظارتی که بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسي استصوابي است و شامل تمام مراحل اجرايي انتخابات، از جمله تأييد و ردّ صلاحيت نامزدها مي‏شود. در مرحله بررسی صلاحیت‌ها هم تفاوتی بین هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان در انتخابات، به جز رعایت آنچه در قانون ذکر شده است، وجود ندارد.
امام خمینی(ره) که این روزها سالروز انقلاب بزرگش را جشن گرفته‌ایم، درباره شورای نگهبان گفته‌اند: «من هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است.» ایشان در جای دیگر تأکید کرده‌اند: «هرکس بگوید رأی شورای نگهبان کذاست، مفسد است.» با این اوصاف به نظر می‌رسد، در شرایط امروز آنچه بیش از هر چیز اهمیت پیدا می‌کند، لزوم هوشیاری برای پاسداری از اصول، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که نمونه بارز آن قانون اساسی جمهوری اسلامی است که ثمره خون‌های پاک شهیدان است و انتظار می‌رود همگان، به‌ویژه کسانی که خود را به بنیانگذار نظام اسلامی نزدیک‌تر از دیگران می‌دانستند، در عمل به وصایای آن پیر سفرکرده پیشرو باشند تا تبعیت از قانون و نهادهای قانونی در جامعه، به ویژه در بین سیاسیون نهادینه شود و هیچ‌گاه شاهد تکرار حوادثی از جنس فتنه ۸۸ نباشیم.

۱۳۹۴/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...