نسخه چاپی

دبیر كل حزب اسلامی كار:

با رفع تحریم ها همه مشكلات اقتصادی حل نمی شود

دبیر كل حزب اسلامی كار گفت: من رنگ آبی را به عنوان رنگ انتخاباتی اصلاح طلبان پیشنهاد كردم ولی در شورای سیاستگذاری مورد تردید قرار گرفت و در حال بررسی است.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی شورای سیاستگذاری اصلاحات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رنگ انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات آبی است یا خیر؟ اظهارکرد: من در هیئت رئیسه شورای عالی پیشنهاد کردم که رنگ آبی به عنوان رنگ انتخاباتی اصلاح طلبان انتخاب شود و مورد پذیرش هم واقع شد. اما وقتی در جلسه شورای سیاستگذاری این پیشنهاد را مطرح کردیم، مورد تردید قرار گرفت، اما این موضوع همچنان مطرح است و باید مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

کمالی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد دولت تصریح کرد: دولت در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارد و درآمدهای نفت به حداقل ممکن رسیده است. البته این مسائل ناشی از سیاستهای دولت یازدهم نیست بلکه ناشی از عملکردهای سوء گذشته است.

وی افزود: بنا است که با حل مسائل هسته ای، قدری تسهیل در امور اقتصادی شکل بگیرد اما با رفع تحریم ها همه مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد زیرا مشکلات اقتصادی ما بنیادین است.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اظهارکرد: مسائل مربوط به رفع تحریم یک مقدار کار را تسهیل می کند اما باید در حالت کلی اصلاح ساختار اقتصادی داشته باشیم. توقعی که در جامعه شکل می گیرد که با اجرای برجام و رفع تحریم ها که از فردا زندگی مردم بهبود پیدا می کند و رفاه در جامعه حاکم می شود، درست نیست. این مسئله به اصلاح ساختارهای اقتصادی مربوط می شود و اصلاح طلبان قطعاً این موضوعات را دنبال خواهند کرد.

دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان اینکه برنامه های ما باید بر اساس برنامه های اصلی توسعه ای باشد، گفت: اصلاح طلبان سعی می کنند توازن و توسعه متوازن را مد نظر قرار دهند و امیدواریم در یک موقعیت مناسب، یک شرایط مطلوب سیاسی و اقتصادی را به وجود بیاوریم و مطالبات خود را بر اساس آن چه که می خواهیم تعقیب و تنظیم کنیم.

کمالی ادامه داد: اگر در مجلس آینده، اصلاح طلبان به اکثریت برسند، به وعده هایی که دادند عمل خواهند کرد اما اگر در اقلیت بودند در جهت پیشبرد آن اهداف اقدام می کنند.

وی گفت: ما طی همه سالهایی که درآمد نفت با قیمت بالایی حاصل می شد، تحول اقتصادی نداشتیم و میزان درآمد در دولت های نهم و دهم به اندازه همه درآمدهای ۱۰۰ سال گذشته بود اما به دلیل برخی پرخاشگری های سیاسی، نظام جمهوری اسلامی تحت فشار بین المللی قرار گرفت که دولت فعلی بخشی از مشکلات ناشی از آن را امروز حل کرده است.

کمالی در پایان گفت: اقتصاد ما درون گرا نیست بلکه ما باید با همه کشورهای دیگر در زمینه های اقتصادی تعامل داشته باشیم چرا که با روابط خوب خارجی می توانیم برخی مشکلات را رفع کنیم.

۱۳۹۴/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...