نسخه چاپی

ادامه رفتار مثبت بورس

بورس تهران در ادامه سیر صعودی خود امروز نیز مثبت شد و با افزایش تمامی متغیرهای خود و همچنین ركورد شكنی جدید شاخص به كار خود پایان داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، بعد از رشد ۱۷۰۰ واحدی شاخص بورس در روز گذشته و وارد شدن این متغیر به کانال جدید ۷۲ هزار واحد، امروز بورس تهران رکورد دیگری ثبت کرد و با افزایش متغیرهای خود وارد کانال ۷۳ هزار واحدی شد.

به این ترتیب تکاپوی سهامداران برای خرید سهم و خوش بینی آنها ناشی از اجرای برجام و بهبود وضعیت اقتصادی موجب شد تا شاخص بورس تهران امروز ۸۱۲ واحد رشد کند و به کانال ۷۳ هزار و ۷۲۵ واحدی برسد.

در بازار امروز با وجود منفی شدن قیمت سهام شرکتهای بانکی و خودرویی و افزایش عرضه در این گروه ها، شرکتهای فلزات اساسی در کنار سایر گروه‌ها از اقبال سهامداران برخوردار شدند.به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای فولاد مبارکه، مپنا، ملی مس، پالایشگاه اصفهان، سرمایه گذاری سایپا، پتروشیمی جم، چادرملو، پالایشگاه بندرعباس، سرمایه گذاری رنا، سرمایه گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند.

در این میان شرکت‌های مخابرات، ارتباطات سیار، کشتیرانی، بانک صادرات، ایران ترانسفو و بانک ملت با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازار امروزشرکتهای پالایشگاه بندرعباس، تجارت الکترونیک پارسیان، حفاری شمال و فولاد مبارکه به همراه بانک پارسیان بیشترین تقاضای خرید امروز را به خود اختصاص دادند و از تقاضای خرید میلیونی برخوردار شدند و در مقابل پارس خودرو و فولاد خراسان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز افزایش تقاضای خرید و همچنین رشد قیمت سهام شرکت‌ها زمینه افزایش ارزش و حجم معاملات را فراهم کرد به طوری که بیش از ۲۲۰ میلیون سهم به ارزش ۴۶۰ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح ۳۱۵ هزار میلیارد تومان رشد کرد.

۱۳۹۴/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...