نسخه چاپی

كارگردان«نقطه كور»:ن

خواستیم ما را به زنجانی بچسبانند

كارگردان فیلم «نقطه كور» با انتقاد از برخورد شركت «نفت» با فیلم‌نامه این اثر گفت: شركت نفت می‌خواست كاری سفارشی بسازیم و اگر به سفارش‌های آنها توجه می‌كردیم ما را به بابك زنجانی می‌چسباندند و باید بخشی از بدهی او را هم می‌پرداختیم.

به گزارش نما به نقل ازایسنا مهدی گلستانه در نشست پرس و پاسخ فیلمش که روز سه شنبه 13 بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد‌، یادآور شد:شغل مرد فیلم ما جوشکاری زیر آب بود و ما با شرکت نفت صحبت کردیم تا اجازه بدهند بازیگر ما روی سکوهای نفتی کار کند و هیچ پولی هم از آنها نمی‌خواستیم اما متاسفانه شرکت نفت، چهار ماه در کار ما مشکل سازی کرد و مدام می‌خواستند نظرات خود را بر فیلمنامه ما اعمال کنند.

وی افزود: آنها به دنبال این بودند تا فیلمی سفارشی ساخته شود که خودشان را تبلیغ کند و همین مساله باعث شد تا ما تغییراتی در شغل شخصیت فیلم بدهیم چون نمی‌خواستیم فیلمی سفارشی بسازیم که ما را به بابک زنجانی بچسبانند.

او با انتقاد از نگاه غیرهنری مسئولان شرکت نفت اضافه کرد: احتمالا آخرین باری که سینما رفته‌اند، بیش از 10 سال پیش بوده که چنین نظراتی را اعمال می‌کردند، به همین دلیل متوجه شدیم با جلسات فرسایشی که با آنان داریم کاری از پیش نمی‌رود.

این کارگردان جوان سینما در ادامه درباره موضوع فیلمش که توجه به بنیان خانواده است با انتقاد از افزایش آمار طلاق در سال‌های اخیر یادآور شد: سال 93 در هرساعت اداری در ثبت احوال 15 درخواست طلاق ثبت شده که مرداد امسال این آمار به 19 تا افزایش یافته است و افزایش این آمار مسئولیت ما را سنگین می‌کرد تا به بحث طلاق بپردازیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تکراری بودن موضوع فیلمش تصریح کرد: بحث خانواده هرگز تاریخ مصرف ندارد. متاسفانه در حال حاضر پایه و اساس 70 درصد طلاق‌ها هیچ است چون افراد براساس منیت شخصی خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

گلستانه یادآور شد: نمی‌خواستیم راهکار بدهیم چون کار سینما راهکار دادن نیست. بلکه وظیفه خود دانستیم تلنگری بزنیم و فرهنگ عذرخواهی را مطرح کنیم. ضمن اینکه نشان دهیم مراجعه به روانشناس در زندگی لازم است و قرار نیست هر کس که سراغ روانشناس می‌رود، دیوانه باشد.

وی اضافه کرد: می‌خواستم این فیلم را خودم تهیه کنم و خوشبختانه نسخه‌ای که در جشنواره نمایش داده شد‌، همان نسخه‌ای بود که خودمان به دفتر جشنواره ارائه کرده بودیم و تنها فیلم بدون اصلاحیه جشنواره بود.

در این نشست نیکی مظفری یکی از بازیگران فیلم‌، آنیتا جواهرچی طراح صحنه نیز حضور داشتند و منتقد جلسه نیز مسعود نجفی در سخن کوتاهی گفت: تلاش این فیلم برای حفظ بنیان خانواده از جمله نقاط مثبت آن است. همچنان که رشد آمار طلاق نشان می‌دهد، در این زمینه کم کاری داریم و باید فیلم‌های بیشتری با این موضوع بسازیم.البته این فیلم هم کامل نیست و اشاراتی به موضوع خانواده دارد.

۱۳۹۴/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...