نسخه چاپی

اختلاف افكنی بی‌حاصل

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم سید فاضل موسوی نوشت:

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، چند روزي است كه عده‌ای حملات تازه‌اي عليه اصلاح‌طلبان آغاز كرده‌اند و مدعي شده‌اند اصلاح‌طلبان که بدترين انتقادات را به آيت‌ا... هاشمي داشته‌اند، اكنون همراه و مدافع ایشان شده‌اند.

در اين راستا بايد اذعان داشت بعضي از مدعيان و مخالفان آيت‌ا... هاشمي به دليل كاستي و كمبود‌هاي خود چنين ادعاهاي بي‌اساسي را مطرح مي‌كنند. ظاهرا اين افراد به روش «تفرقه بينداز...»، روي آورده‌اند تا از طريق اختلاف‌افكني بين رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و جريان سياسي اصلاح‌طلب به منافع و اهداف خود برسند؛ چراكه مشاهده مي‌كنند رفتار آيت‌ا... هاشمي نسبت به اصلاح‌طلبان، رفتاري برادرانه است و برادر بزرگ‌تر به دليل عقل و درايت خود با برادر كوچك‌تر قهري ندارد. چنانكه متقابلا شاهد بوده‌ايم كه در دهه اخير برادران كوچك‌تر نيز براي برادر بزرگ‌تر خود احترام و ارج زيادي قائل بوده‌اند.

مخالفان بايد بدانند كه با طرح سخنان حاشیه‌ای قادر نخواهند بود فكر و انديشه آيت‌ا... هاشمي را تغييردهند. چرا كه از يك سو آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني به دليل هوشمندي، درايت و تجربه زياد براي اين اظهارنظرهاي جهت‌دار اهميتي قائل نيست و عملكرد اين افراد را به خوبي رصد مي‌نمايد.

از سوي ديگر آيت‌ا... هاشمي شخصيتي است كه در تمام صحنه‌هاي سياسي منافع نظام را بر منافع فردي اولويت داده است؛ بنابراين با روش اختلاف‌افكني قادر نخواهند بود آيت‌ا... هاشمي را عليه دوستداران وي تحریک کنند. لذا بايد پرسيد اگر این عده به دنبال دستيابي به منافعی هستند، چرا به صورت منطقي، صادقانه و به روش صحيح وارد نمي‌شوند و از طريق اختلاف‌افكني به دنبال اهداف مدنظر خود هستند؟! اما گروه تندرو بايد آگاه باشد كه با اختلاف‌افكني به اهداف و منافع خود نمي‌رسد. نكته قابل ذكر اين است كه اصلاح‌طلبان همواره در جلسات خود از آيت‌ا... هاشمي به نيكي ياد مي‌كنند.

در دهه فعلي رده‌هاي مختلف اصلاح‌طلبان از عملكرد مثبت ایشان در درون نظام ياد مي‌كنند و ميان آيت‌ا... هاشمي و شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب رابطه‌ای منطقي و خردمندانه، همراه با صميميت و احترام متقابل در جهت پيشرفت، توسعه و تعالي كشور در عرصه‌هاي مختلف وجود دارد. جناح سياسي اصلاح‌طلب به‌واسطه حرمت و ارزشي كه براي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام قائل است، در اکثر موارد سخنان آيت‌ا... هاشمي را ملاك فعاليت و عملكرد خود قرار داده است.

اکنون نیز نظاره‌گر آن هستيم كه جريان سياسي اصلاح‌طلب به خوبي از سخنان انتقادآميز آيت‌ا... هاشمي استقبال مي‌كند و بيانات وي را مقدم برسخنان خود قرار داده است؛ چرا كه رابطه منطقي، عاقلانه، درست و آسيب‌شناسانه‌اي ميان اصلاح‌طلبان و آيت‌ا... هاشمي براي انقلاب، اسلام، ملت و كشور وجود داشته و دارد. بنابراين بعيد است كه برخي با اين شايعات و هجمه‌ها قادر باشند در اين رابطه منطقي خدشه‌اي وارد كنند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...