نسخه چاپی

برجام نویدبخش روزهای خوب برای كارگران

نایب رییس كانون عالی انجمن های صنفی كارگران كشور ابراز امیدواری كرد كه با لغو تحریم‌ها روزهای خوبی در انتظار كارگران باشد و رونق به زندگی آنها بازگردد.

به گزارش نما ابوالفصل فتح الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: علیرغم نقش تاثیرگذاری که کارگران به عنوان نیروهای انسانی مولد در بدنه کار و تولید دارند اما همواره از بسیاری حقوق حقه و پوششهای حمایتی محروم بوده‌اند تا جایی که در زمینه سهام عدالت، دریافت سبد کالا و تسهیلات خرید خودرو، مورد بی مهری قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر لزوم اعمال معافیتهای مالیاتی برای کارگران خاطرنشان کرد: در حالی که امروز در بعضی بخشها تا 80 درصد فرار مالیاتی را شاهد هستیم متاسفانه کارگران به دلیل در دسترس بودن بیشترین فشار را در بحث پرداخت مالیاتها متحمل می‌شوند و از هیچگونه معافیت مالیاتی هم برخوردار نیستند.

فتح اللهی در ادامه درباره اثرات اجرای برجام و لغو تحریم‌ها بر معیشت خانوارهای کارگری، گفت: جامعه کارگری امیدوار است که با برداشته شدن تحریم‌ها بهبود وضع معیشت اتفاق بیفتد و تغییر و تحول اساسی در سطح دستمزدها حاصل شود.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرده که در سال آینده افزایش و جهش در دستمزدها را شاهد خواهیم بود که می‌توان نسبت به آن خوشبین بود؛ از آن گذشته منتفی شدن بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز نشان از بهبود شاخص‌های زندگی و افزایش امید به آینده دارد.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با تاکید بر ضرورت افزایش سطح رفاه و درآمد خانوارهای کارگری اظهار کرد: در حال حاضر نرخ تورم حدود 12 درصد اعلام شده اما کاهش نرخ تورم به معنای‌ افت قیمتها نیست چرا که در اقلام خوراکی، اجاره بهای مسکن و هزینه های بهداشت و درمان افت قیمت را شاهد نیستیم.

به اعتقاد این مقام مسوول کارگری، کارگران خریداران اصلی تولیدات داخلی هستند و چنانچه قدرت خرید آنها بالا نرود بسیاری از کالاها با خطر انباشت در بازار مواجه می‌شوند.

فتح اللهی همچین با اشاره به وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی، گفت: با توجه به تجربه تلخ دوران تحریم و کاهش قیمت نفت، ناچاریم که در شرایط فعلی روی تولید ناخالص ملی بیش از پیش متمرکز شویم.

وی گفت: عربستان و ترکیه در زمان جنگ تحمیلی از خلأ حضور ایران در بازارهای جهانی بیشترین استفاده و سود را بردند و زیرساختهای خود را توسعه دادند لذا ما باید از فرصتی که با اجرای برجام و لغو تحریم ها برای ما به وجود آمده در جهت تقویت زیرساختها و سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی خود استفاده کنیم و به جای اتکا به نفت بر تولید ناخالص ملی متمرکز شویم.

۱۳۹۴/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...